Kun rakkaus väljääntyy…

Kun rakkaus väljääntyy...

Käyttäjä minnuu aloittanut aikaan 27.06.2014 klo 17:00 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä minnuu kirjoittanut 27.06.2014 klo 17:00

Istun hiljaa ja kuuntelen Nopsajalan Lupaan olla -biisiä kyyneleet poskilla. Voi kunpa minullakin olisi joku ihminen, joka rakastaisi minua niin. Mieheni kanssa ollaan ajauduttu erilleen. Ei seksiä, ei läheisyyttä. Toki välitän edelleen ja niin varmaan hänkin, mutta ei vaan enää osata olla tosillemme hyviä. Puhutaan välttämättömyydet. Lähinnä ollaan kuin kämppiksiä. Yhä useammin mieheni nukahtaa sohvalle, vaikka minä odotan sängyssä. Helpompi niin. Muistan ajan, kun oltiin yhtä. Jaettiin jokainen ajatus ja tunne. Nyt hän jakaa ajatuksensa kavereilleen ja sosiaaliseen mediaan. Hassua, että tietokone voi viedä niin vaan rakkaan ihmisen mennessään. Tunnen itseni yksinäiseksi ja hylätyksi. Haluaisin huutaa ja ravistella häntä. Tehdä tiedettäväksi, että en ole tyytyväinen. Eipä kai hänkään ole. Paetaan toisiamme, mutta kumpikaan ei saa lähdettyä kokonaan. Olemme siis puolielämää yhdessä viettänyt varhaiskeski-ikäinen pariskunta. Nyt joku fiksu sanoo, että lähde. Löydä rakkaus muualta. Olen edelleen ihan hyvännäköinen, mutta parhaat vuodet tuhlattuani mieheeni, en tiedä miten löytää joku joka täyttäisi tyhjiön rinnassani. Miten yli kolmekymppinen nainen, jolla on elämässään ollut vain yksi seksikumppani, löytää tosi rakkauden? Mistä? Pahinta on, että seksittömyys sopii minulle. En kaipaa seksiä, mutta kaipaan, voih, kuinka kaipaankaan rakkautta ja läheisyyttä. Kauniita sanoja, suukkoja, halauksia.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 28.06.2014 klo 08:03

😉 kyllä sen voi löytää, jos sinua vanhemmatkin naiset löytä.

Mutta, olisiko olemassa keinoa, jolla voisi asioita koettaa korjata, esim. puhuminen ?

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 28.06.2014 klo 12:28

Puhukaa.

Käyttäjä anone kirjoittanut 28.06.2014 klo 21:18

Mietin, että jos ongelmat on siinä, että tuntuu, että rakkaus on väljähtänyt on kuitenkin tosiasiassa rakkautta edelleen ehkä paljonkin olemassa. Itse siis ajattelen, että rakkaudessa on monia muitakin tasoja ja on monenlaista rakkautta, joista intohimo on yksi. Tiedän kuitenkin, että varsinkin naisille intohimo-> rakkauden tunne on erittäin tärkeää. Ja tunteet EI voi kestää loputtomiin. Vaatii jotain työtä, hoitoa tai sitten parisuhde on todella onnekas. Luulen kuitenkin että keinoja teidänkin tilanteeseen on paljon.

Homma on kuitenkin niin, että jos asialle ei itset tee jotain, ei tilannekaan varmaan kauheasti muutu. Jos et ole tyytyväinen, on siis aika tehdä itse jotain. Ennen kuin teotkin ovat epätoivoisia.

Nyt jos koskaan on mahdollisuus vielä saada hyviä muutoksia. Asenne jo siitä, että sellainen muutos on mahdollista on tärkeä, kun sitä sitten toivoo ja alkaa toteuttamaan sitä, se vaikuttaa myös kaikkeen muuhunkin.

Minäkin suosittelen puhumista, mutta koska olen mies, voisin kuvitella, ettei keskusteluun lähteminen tuossa tilanteessa ole helppoa. Suosittelenkin siis kirjettä. Ja siihen vain muutama asia siitä mitä kaipaat, toivot, haaveilet tai haluat rakkauteenne eniten ja vastakappaleesi tuntien osaat varmasti ilmaista sen niin, että hän ymmärtää sen parhaiten. Toiset tarvitsee kädestä pitäen neuvoja ja toiset vain pienen vinkin ja osaa toimia. Tahtoa ei välttämättä löydy, mutta kirjeen jälkeen voi sitten kokeilla muuta etenemistapaa.

Ja erittäin hyvä kirja mikä kannattaa lukea on Suvi Tirkkosen: Himoitse, leiki ja rakasta – Avioliiton pelastustarina Luin sen omassa erokriisissäni uteliaisuudesta ja se oli mielestäni oikein hyvä kirja.

Jos se ei poista ongelmaa ja tulee ero tms. niin siitä saa ajatusta ihan varmasti myös elämälle joka jatkuu joka tapauksessa.

Jokainen meistä on viime kädessä vastuussa omasta onnellisuudestaan ja uskon siihen väittämään, että parisuhde onnistuu parhaiten, kun tuo siihen oman onnellisuutensa ja jakaa sen toisen kanssa, eikä odota suhde tekee kaikesta täydellistä.

Ja kun on kesä, niin tehkää yhdessä jotain ILMAN tietokonetta/älypuhelinta, ja nimenomaan sellasita, jota tehdessä teillä on aiemmin ollut hyviä fiiliksiä. Tai sitten jotain ihan uutta. Tai ihan mitä vaan ja muistat ilmaista yksinkertaisesti ja suoraan mitä tahdot, mutta kohteliaasti silti.

Täällä on jokainen ero/pettämistarina liikaa, joten olisi upeaa, jos joku onnistuisi estämään kaikkein pahimman toisen satuttamisen.

Jos miehesi ei lähde mihinkään yritykseen mukaan, niin tee kuitenkin omasta elämästä hauskaa ja nautinnollista jos se vaan on mahdollista, niin ainakin sinulla on kivaa.

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 02.07.2014 klo 01:20

Moi minnuuu.

mää komppaan anonea ja vielä heitän sulle ajatuksen, että ajattele itsestäsi käsin, itsellesi, itsellisesti ja hyvillä mielin itse omasta lähtökohdasta, omasta navasta käsin: mitä hyvää haluaisin itselleni ja kumppanilleni.

Eppäilenpä että taustalla on monta väärinkäsitystä, oletusta ja luuloa toisesta ja toisen tunteista. Ehkäpä niitä ei itsekään ole aina kovin selkeästi ja suoraan ilmaissut?

Ja turha kuvitella, ettei ottajia löydy aikuiselle naiselle... mutta mieti ensin mitä itse oikeasti haluat.

🙂👍

Käyttäjä minnuu kirjoittanut 02.07.2014 klo 14:49

Kiitos viesteistänne.
Puhuttiin mieheni kanssa viikonloppuna. Hän kertoi, että rakastaa ja välittää edelleen. Itseasiassa sanoi, ettei ollut edes tajunnut, mun tuntevani itseäni niin syrjityksi. On huomioinut mua tosi hienosti nyt parina päivänä. Tuntuu kuin kadonnut yhteys olisi löytynyt pitkästä aikaa. Ostettiin makuuhuoneeseen tv niin ettei hänen enää tarvitse tuijotella yö myöhään olohuoneessa tv:tä ja nukahtaa sinne. Nyt tulee iltaisin sänkyyn ja tv:tä katsellen halailee mua.