Hei!
Tunteet solmussa, kurkkua kuristaa ja vatsassa velloo paha olo.
Jokin aikaa sitten mies ilmoitti että meidän pitää keskustella.
Hetken tuumailtuaan kertoi ettei enää tiedä mitä minua kohtaan tuntee – ei rakkautta ainakaan. Järkytyin, eihän rakkaus noin vain voi loppua – vai voiko?
Yhteistä taivalta meillä on takana yhdeksän vuotta, ja onhan meille vuosien saatossa tullut kaksi touhukasta taaperoakin.
Aloimme seurustella todella nuorina, ilman että kummallakaan olisi ollut pidempää tai vakavampaa seurustelusuhdetta takanaan.
Minä sairastuin vakavaan masennukseen 2005, joka on aaltoillen vieraillut senkin jälkeen.
Viimeiset pari vuotta olen pärjännyt ilman lääkkeitä, ja olo on ollut sekä fyysisesti että henkisesti hyvä.
Mutta nyt. Mies ei enää halua mua, ei halua koskea tai hädin tuskin edes katsoa.
Ei kuulemma enää rakasta, eikä ole onnellinen minun kanssani.
Ensimmäinen reaktio oli kauhu; eihän se voi minua näin vain jättää, en pärjää ilman sitä. Se puhuu niin kylmästi että sen tunteet on kuollu mua kohtaan.
Sitten se alkoi puhua että haluaa erota siksi, että mä ansaitsen paremman. Että haluaa eron koska pelkää rikkovansa minut ajan saatossa.
(Mies on aina ollut meillä se, jonka pillin mukaan tanssitaan. Ja minä olen ikäni kärsinyt kiltti tyttö- syndroomasta, myöntynyt kaikkeen ja pitänyt mölyt vatsassani.)
Mies tekee siitä numeron, että tahtoo erota VAIN minun etuni vuoksi. Koska minä olen ansainnut parempaa.
Mies haluaa muuttaa pois kotoa, ottaa välimatkaa minuun. Mutta mä en tiedä haluanko mä sitä sitten enää takaisin. Mä tunnen itseni niin pelleksi. Mitä mä tein väärin, kun niin kovasti yritin saada tämän toimimaan? Mutta ehkä tähän peliin tarvii kaksi, enkä mä voi yksin tätä enää pelastaa? Ruoka ei maistu, elän kahvilla ja savukkeilla. Nukun pätkissä painajaisiin heräten. Oksettaa ja on paha olla.
Ajatus poukkoilee, ja hetkittäin mä jopa haluan erota. Mä haluaisin olla itsenäinen, ja haluan uskoa siihen että mä pärjäisin kyllä lasten kanssa yksinkin. Ehkä mä en tarvitsisikaan pillipiiparia elämääni tahdittamaan.
Miten mä saan ajatukseni kasaan? Onko avioero ratkaisu vai pakokeino?