Kun parisuhde muuttuu kämppäkaveruudeksi

Kun parisuhde muuttuu kämppäkaveruudeksi

Käyttäjä Säästöliekki aloittanut aikaan 13.07.2020 klo 22:57 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Säästöliekki kirjoittanut 13.07.2020 klo 22:57

Mitä ihmiselle tapahtuu, kun elää väkisin vuosia huonossa suhteessa?! ”Ei parisuhdetta tarvi hoitaa, se menee siinä itsellään” sanoi mieheni jo vuosia sitten. En lämmennyt hänen iskuyrityksilleen heti, joten olimme pelkkiä ystäviä pari vuotta, kunnes sitten löimme hynttyyt yhteen. Naimisiinkin mentiin maistraatissa ja kaksi lasta tuli. 
Seksi ei ollut niin vahva osa suhdettamme, se alkoi hiipua jo toista lasta tehdessämme, halusin kai liikaa..suuttui oikein: ” kyllä se tulee kun on tullakseen!” No nyt seksiä ja läheisyyttä ei ole ollut vuosiin, eikä nukuta samassa sängyssäkään. ”Pitäisikö lopettaa runkkaaminen ja panna sua?” Itsetyydytys on paljon helpompaa kuin naisen kanssa olo kämppäkaverini mielestä. Hän on ihan tyytyväinen suhteeseemme, minä en ja sen takia minä olen se ongelma. Ei tehdä mitään kaksin, ei olla vuosiin tehty, akkojen juttuja sellaiset yhteiset tekemiset kuulema. Tuntemuksistani en saa puhua, hän ottaa ne hänen syyttelynä ja hyökkää kimppuuni sanallisesti. On käynyt kiinnikkin pari kertaa, silloin oli juovuksissa…. Olen epätoivoinen ja haluaisin erota, mutta kämppäkaveri ei. On yhteinen asuntovelka, lapset 16 ja kohta 12 vuotiaat ja luulen että mies ei tee asiaa helpoksi. Mistä saisin apua?

Käyttäjä Tupsukorva kirjoittanut 02.08.2020 klo 11:55

Erotkaa. Nuo velat ja lapset hoituvat kyllä. Tuhlaat nyt vaan omaa ainutlaatuista elämääsi.

Käyttäjä KasKas kirjoittanut 22.10.2020 klo 12:04

Menkää parisuhde- ja/tai seksuaaliterapeutille. Tai puhua jonkun muun kanssa. Puhuminen on avain moneen, mutta ei sekään aina auta.

Jos mies ei suostu, niin sitten joko siedät nykyistä tilannetta kunnes et enää siedä ja eroatte.

Itse olen osin vastaavassa tilanteessa ja parempaa suhdetta on odoteltu 5-6 vuotta. Välillä on toki ollut hyviäkin hetkiä, mutta näin jälkikäteen voin sanoa, että jos olisin tiennyt silloin, mitä tuleman pitää, olisin eronnut. Mutta kun ei voi tietää etukäteen.

Käyttäjä Säästöliekki kirjoittanut 01.01.2021 klo 14:26

Enpä oletkaan täällä käynyt. Kiitos vastauksista. Tilanne ei ole parantunut, päinvastoin. Alkoholi kuuluu myös miehen elämään vahvasti. Tulin eilen iltavuorosta ja sain päälleni kunnon haukut ja sormella tökkimistä kasvoihin, kun käskin olla humalassa saarnaamatta lapsille.

Haluan todella erota ja täytyy varmaan alkaa tehdä asialle jotain.....