Kun parisuhde loppuu

Kun parisuhde loppuu

Käyttäjä Alb aloittanut aikaan 26.04.2014 klo 12:01 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Alb kirjoittanut 26.04.2014 klo 12:01

Pahoittelen jo valmiiksi, mikäli tekstini on hieman sekava tai aiheet ”hyppivät”.

Seurustelimme poikaystäväni kanssa puolitoista vuotta ja tästä ajasta noin 9 kuukautta eläneet avoliitossa, noh, toissapäivänä meille tuli sitten ero. Pelkäsin koko viime viikon, että niin tapahtuu, sillä viime viikko oli erityisen vaikea ja välimme olivat olleet kireähköt.

Sain viime viikon alussa selville mielestäni erittäin omituista kautta, että poikaystäväni oli saanut oman asunnon ja olisi ollut muuttamassa kesäkuun puolella pois tästä nykyisestä asunnosta kertomatta minulle mitään. Tottakai suhtauduin asiaan melko huonosti, sillä en ollut kuullut sitä poikaystävältäni itseltään. Kuulin asiasta niinkin kummallisella tavalla, että poikaystäväni isä oli sosiaalisen median kautta alkanut häiriköidä sukulaisiani joka puolelta Suomea saadakseen äitini yhteystiedot. Lopulta äitini oli sitten soittanut poikaystäväni isälle ja poikaystäväni isä oli valehdellut äidilleni mm. poikaystävän sanoneen asuntomme irti ja että muuttoaikaa olisi toukokuun ensimmäiseen päivään asti. Itsellenikin kieltämättä sekava kuvio… Tietenkin keskustelimme poikaystäväni kanssa useamman päivän ja oli totta, että hänellä oli asunto, mutta hän sanoi sen irti ymmärrettyään tehneensä epäreilusti minua kohtaan. Loppuviikosta sitten nahistelimme ja poikaystäväni lähti muualle rauhoittumaan. Hän on nyt ollut poissa kotoa lähes koko viikon, parina päivänä hän on käynyt kotona auttamassa minua, sillä tällä hetkellä minulla on selkäranka niin rikki etten kykene tekemään mm. peruskotiaskareita ilman pientä avustusta.

Torstai-iltana poikaystäväni tuli käymään kotona ja juttelimme useamman tunnin päätyen eroon. Hän oli asiallinen ja piti minua sylissään ja rauhoitteli, kun välillä itkin. Hän myös vietti sen yön minun seuranani, sillä ei halunnut minun olevan yksin. Aikaisemmat erokokemukseni ovat olleet väkivaltaisia ja erittäin riitaisia, joten tästä ei jäänyt sinällään paha maku suuhun. Päädyimme eroon sillä koimme molemmat omalla tavallamme, että nyt ei ole oikea aika olla parisuhteessa. Hän kuitenkin haluaa ehdottomasti pysyä minulle ystävänä ja minä hänelle. Hän myös sanoi, että pidetään ovi auki uuden yrityksen mahdollisuudelle. En oikein meinaa ymmärtää, mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? javascript:void(0);

Olen positiivisesti yllättynyt siitä, että hän antaa minun jäädä hetkeksi asumaan hänen kanssaan tähän nykyiseen asuntoon, kunnes saan raha-asiani rullaamaan suht tasaisesti ja saan asunnon. Luulin, että hän olisi heti potkimassa minua ulos täältä. Hän kai ymmärtää, että olen lähes tuntemattomalla paikkakunnalla ja yrittää osoittaa ettei jätä minua yksin, voisiko se olla niin?

Tietenkin on edelleen pahamieli, enkä oikein tiedä mihin sitä lähtisin purkamaan. Olen toivoton romantikko ja haluaisin uskoa, että palaamme joku päivä vielä yhteen ja että onnistuisimme paremmin opittuamme aikaisemmista virheistämme. Voisiko asioista keskusteleminen auttaa yleisesti väliemme parantumista ja helpottaa oloani? Onko oikeasti olemassa pariskuntia, jotka ovat onnistuneesti palanneet takaisin yhteen päivien, viikkojen, kuukausien tai jopa vuosienkin eron jälkeen ja ovat edelleen onnellisesti yhdessä?