Kun mustasukkaisuus vie vallan

Kun mustasukkaisuus vie vallan

Käyttäjä sitova aloittanut aikaan 18.05.2008 klo 21:10 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä sitova kirjoittanut 18.05.2008 klo 21:10

Halusin kirjoittaa tänne, koska en oikein tiennyt että mistä muualtakaan voisin apua pyytää tai hakea. Ongelmani on tämä: olen kamalan mustasukkainen tyttöystävästäni, ja hän varmasti huomaa sen. Itsestäni tuntuu että se haittaa meidän parisuhdetta. Pidän hänestä kovasti ja haluan, että suhteemme toimisi.

Olen ollut aikaisemmissakin suhteissani mustasukkainen ja sitova. En ole osannut antaa tyttöystävilleni tilaa enkä oikein itsellenikään. Jotenkin olen aina luullut, että jos annan vähänkään tilaa, niin rakkaus katoaa. Mutta juuri päinvastoinhan se menee. Ei rakkautta ole jos sitä sidotaan.

Nämä asiat joista nyt kirjoitan, niin en halua niitä jauhaa koko ajan suhteessamme, joten koin paremmaksi että kun kirjoitan tänne, niin voin omalta osaltani kehittää itseäni ja antaa suhteen kasvaan ja kehittyä, omalla painollaan.

Jotenkin seksikin on hävinnyt suhteestamme, ehkä osaltaan sen takia että ajattelen koko ajan liikaa menneisyyttä, hänen ja itseni. Ja lisäksi on ollut raskas kevät.
Olen aloittanut uuden masennuslääkityksen, sekin on varmasti osasyy seksin mielekkyyden häviämiseen?
Välillä tuntuu etten osaa enkä uskalla puhua oikein kenellekään omista tuntemuksistani taikka meidän suhteestamme. Olen vielä nuori, mutta haluaisin kasvaa ja siihen oikeaan suuntaan.

Auttakaa, en saa itse ajatuksiani selville. Miten tästä liiasta mustasukkaisuudesta ja kontrollin tunteesta pääsee eroon ja uskaltaisin taas elää? Tai että miten sen kanssa pystyisi jotenkin edes elämään?
☹️

Käyttäjä v 1959 jousimiesnainen kirjoittanut 19.05.2008 klo 11:50

Hei Sitova🙂🌻

Meneen suoraan asian VOITKO MILLÄÄN LUOTTAA HÄNEEN , MISSÄ KULKEE LUOTTAMUS ASTE HÄNEEN, JA MIKSI ET LUOTAA ITSEESI.

Mustasukkainen toisesta on tavallaan omistaa toista ja manipuloida hänet itseesi halujen mukaan. Jokainen haluaa olla tulla kunnioitettavaksi sellaisena kuin on, mustasukkaisuutta on monelaista mm. osoitus luottamusta toiseen, pelko että joku kolmas ihmnen antaa enemmän huomiota kuin mitä itse kykene antamaan, jne.

Monta kertaa suhde kaatuu kun on luottamuspula ja sellainen luottamuspula syö vaikka kenet jopa sinä syöt itseesi ja koska kaiken takana on pelko jäädä yksin mutta samalla sinun luottamuspula syö tyttöystäväsi haluu olla sinun kanssa , hän kokee että mustasukkaisuudella eli luottamuspulasta on enemmän haittaa ja alkaa yksinkertaista karttamaan sinua ja silloin sinun mustasukkasukkaisuus on tehnyt sen tehtävän mitä sen piti tehdä eli hajoittaa ihmis-suhden erilleen toisistaan eli yksin jääminen.

Puhu tyttöystäväsi kanssa ja kerro mitä sinun mustasukkaisuutesi on taustana, kerro menneisyyden pauloista ja miten se on aina sinun vaikuttanut, jospa hän vielä jaksaa kuunnella sinua ja antaa uuden mahdollisuus ja se saatta myöskin vaikuttaa teidän keskinäinen seksisuhteessen omistushalu ja esineistämisen ihmis-suhdetta ja sitä se valitettava ole.

Ihmis-suhden ydin on yksinkertainen LUOTTAA JA KUNNIOITTAA TYTTÖYSTÄVÄN TÄYDELLISESTI ja siten voi sanoa että silloin kaikki toimi paremmin eikä tarvitse mitän kysenalaista.

Masennuslääkkeet ovat mielialalääkkeet joten siinä on selkeä yhteys koko ihmis mieleen joten ymmärrät varmaankin että seksi kuuluu mieliteko, mielialaan todella paljon.

Toivottavasti tämä auttaa sinua eteenpäin.

Käyttäjä red_rose kirjoittanut 20.05.2008 klo 09:23

On todella hyvä kun kirjoitat tänne!!!!🙂👍🙂🌻 Itsellänikin on ollut mustasukkaisuutta,
pahimmassa tapauksessa olin mustasukkainen poikakaverini siskolle😳😞 Mutta
ootko miettini mistä siulla mustasukkaisuus voisi johtua? ootko kokenut esim. lapsena
että sut hylätään tai olisit toivonut että isä/äiti antas sulle huomiota enemmän? tai
voisiko se johtua jostaan muusta syystä? Itselläni on ollut lapsena hylkäämisen
kokemusta siksi pelkään että jos se nyt juttelee ton kanssa niin kohta se hylkää mut!
Entä voisiko mustasukkaisuutesi johtua huonosta itsetunnosta?😐 mulla se johtuu
myös osaksi siitä! olen ollut koulukiusattu ala-asteella 2tokasta luokasta lähtien, ylä
asteella se jatku syrjimisenä ja lievempänä kiusaamisena eikä täällä amiskassakaan
siitä ole päässy eroon😞 jos puolisoni juttelee jonkun sen entisen tyttö puolisen
kaverin kanssa niin koen etten kelpaa sille kun oon niin ruma ja lihava ... jne! siitäkö
vasta menen mustasukkaiseksi!!☹️
Itse soitan hyvälle ystävälleni kun mustsukkaisuus kohtaus tulee päälle, puran eka
hälle! ennenkuin varovasti yritän keskustella puolisoni kanssa. kerron tunteistani hälle
varovasti, mutta yritän ymmärtää häntäkin, tosin vahtelevalla menestyksellä😟
Muistathan ettet ole yksin!! 🙂

Käyttäjä sitova kirjoittanut 20.05.2008 klo 19:15

Kiitos auttavista sanoistanne. Olen nyt pari päivää ollut hieman sekaisin päästäni, miettinyt paljon suhdettani tyttöystävään ja rakkauteen. Olen ollut kamalan omistushaluinen, nyt vasta itse uskallan sen tunnustaa ja nyt sen vasta itsekin tunnistan. Olen kertonut tyttöystävälleni, että tämä mustasukkaisuuteni johtuu huonosta itsetunnosta ja menneisyydestä. Mua on petetty, ja valitettavasti, myös minäkin olen joskus tyhmyyttäni pettänyt.

Tuo huomionhakuisuus on osuvasti sanottu. Olen aina ollut huomionkipeä omasta isästäni, olen aina tuntenut että kaverini ovat saaneet enemmän huomiota kuin minä. Outoa olla huomionkipeä omasta isästään! 😐

Olo tuntuu helpottuneen, kun sain sanottua nämä asiat mitkä ovat pyörineet paljon päässäni, ja haluan sekä AION työskennellä tämän suhteen eteen, sekä minun että tyttöystäväni hyvinvoinnin eteen. Tilasin äskettäin erään kirjan joka käsittelee jonkin sortin häpeän tuntemuksia jne. ja toivon että siitä olisi kovasti apua oman itseni tuntemiseen.

Tyttöystäväni on tärkeintä mitä maailmassa on, ja toivon että rakkautemme kestäisi aina. Hän on ollut tukenani todella paljon, ja tuntuu että suhteemme kyllä kestää nämäkin koettelemukset.

Kiitos vielä kerran teille vastanneille, saitte toivokkaan hymyn huulilleni. 🙂
Ehkä peli ei olekaan vielä täysin menetetty.