Kun mustasukkaisuus vie vallan
Halusin kirjoittaa tänne, koska en oikein tiennyt että mistä muualtakaan voisin apua pyytää tai hakea. Ongelmani on tämä: olen kamalan mustasukkainen tyttöystävästäni, ja hän varmasti huomaa sen. Itsestäni tuntuu että se haittaa meidän parisuhdetta. Pidän hänestä kovasti ja haluan, että suhteemme toimisi.
Olen ollut aikaisemmissakin suhteissani mustasukkainen ja sitova. En ole osannut antaa tyttöystävilleni tilaa enkä oikein itsellenikään. Jotenkin olen aina luullut, että jos annan vähänkään tilaa, niin rakkaus katoaa. Mutta juuri päinvastoinhan se menee. Ei rakkautta ole jos sitä sidotaan.
Nämä asiat joista nyt kirjoitan, niin en halua niitä jauhaa koko ajan suhteessamme, joten koin paremmaksi että kun kirjoitan tänne, niin voin omalta osaltani kehittää itseäni ja antaa suhteen kasvaan ja kehittyä, omalla painollaan.
Jotenkin seksikin on hävinnyt suhteestamme, ehkä osaltaan sen takia että ajattelen koko ajan liikaa menneisyyttä, hänen ja itseni. Ja lisäksi on ollut raskas kevät.
Olen aloittanut uuden masennuslääkityksen, sekin on varmasti osasyy seksin mielekkyyden häviämiseen?
Välillä tuntuu etten osaa enkä uskalla puhua oikein kenellekään omista tuntemuksistani taikka meidän suhteestamme. Olen vielä nuori, mutta haluaisin kasvaa ja siihen oikeaan suuntaan.
Auttakaa, en saa itse ajatuksiani selville. Miten tästä liiasta mustasukkaisuudesta ja kontrollin tunteesta pääsee eroon ja uskaltaisin taas elää? Tai että miten sen kanssa pystyisi jotenkin edes elämään?
☹️