Kun mikään ei kuulu mulle…

Kun mikään ei kuulu mulle...

Käyttäjä tipilii2 aloittanut aikaan 12.01.2012 klo 16:54 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä tipilii2 kirjoittanut 12.01.2012 klo 16:54

Olen seurustellut nyt vajaan vuoden itseäni muutaman vuoden vanhemman miehen kanssa, jolla on kaksi lasta.
Olemme yrittäneet nyt n pari kuukautta ”leikkiä” uusperhettä.

Mies on ollut aluksi aivan ihana ja huomioiva, mutta alkanut nykyään syyttää minua ihan kaikesta. Asioista joita hän olisi halunnut tehdä muttei saanut lupaa minulta.
No, eipä ole koskaan kysynyt.
Jankuttaa koko ajan kuinka hänen asiansa eivät kuulu minulle ja kuinka minun ei kuulu tietää kenen kanssa hän esimerkiksi viestittelee.
Tämä alkoi siitä kun luin fb:stä seinälleen kirjoitetun viestin jossa hänen aikoinaan ollut eksänsä tiedusteli miksei ollut vastannut viestiin.
Tämän jälkeen mikään ei ole kuulunut minulle ja eihän hän koskaan ole elämänsä ihmisiä minun kanssa jakanutkaan.

Minulla on hieman samanlainen kokemus alla ja sehän ei päättynyt hyvin.
Itse en pysty niin elämään, että elämät ovat erillään..

Mitä mieltä te olette?
Pitäisikö sietää?
Mitään järkevää vastausta en ole saanut kun olen tarvetta moiseen tiedustellut.

Auttakaa. ☹️

Käyttäjä mimmiss kirjoittanut 14.01.2012 klo 11:40

Tuntuu varmasti hirveeltä..

Kuulostaa kuitenki siltä ettei se mies oo sun arvonen. Vaikka pelottaski ajatus erosta eikä sitä haluais, kai sitä vaan toivoo ettää kaikki järjestyy. Omaa kohtaani aatellen luulen voivani sanoo että ei kannata tuhlata omaa aikaansa tommoseen suhteeseen, vaikka tuntuu varmasti ihan hirveeltä ja ahistavalta kumminki ajatella että pitäs tosta tilanteesta lähtee. Vaikka se varmasti helpottas.

Mutta mieti että ansaitsetko semmosen miehen tai keneltäkään siinä asemassa olevalta semmosta käytöstä mitä saat. Itellä ero meneillään ja oon vaa yrittäny tuputtaa itelle että "älä unoha niitä huonoja asioita" siinä vaiheessä ku aattelee vaan niitä hyvä aioita. Sitä vaa ihminen on semmonen että haluaa aatella niitä hyviä aisoita mitä on ollu yhessä ja toivoo että ne voittas kaikki vaikeudet...

Mutta koita ajatella omaa parasta! Voimia sulle!!!🙂🌻

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 15.01.2012 klo 22:11

Kyllä minustakin tietyt asiat kuuluvat toiselle. Aika mahdoton on tasapainoista suhdetta saada aikaan, jos elämän iloja ja suruja ei jaeta. Noihin iloihin kuuluvat mm. yhteiset ystävät.

Oma aluekin on lupa pitää ja hyväkin. Mitä ne asiat sitten sillä alueella ovat, määrittää kukin itse ja jos se sopii toiselle, niin kaikki toimii.

Itse haluan antaa toiselle vapauden ja sen pitää itsellänikin, mutta se sisältää myös uskollisuuden ja luottamuksen ja sen halun, että toinen on oikeasti mukana ja osallisena elämän eri alueilla.

Käyttäjä pietari123 kirjoittanut 17.01.2012 klo 11:14

Onhan se totta, että parisuhteessa pitää tietyt säännöt olla. Ymmärrän jos miehesi ajattelee omalla tavallaan, etteivät hänen viestinsä kuulu sinulle, mutta onhan se aika vaikea alkaa rakentaa yhteiseloa jos ei ole oikeutettu tietämään mitään kenen kanssa toinen puuhaa.

Eikai tuo nyt hirveän vaikeaa luulisi miehellesi olla, että selvittäiset hänelle asian ja tulisitte joustaen johonkin parempaan lopputulokseen. Jos nyt sitten ei toinen voi joustaa missään asioissa ja ilmoittaa että ei kuulu sinulle, niin ei suhde kyllä tule olemaan kovinkaan tasapuolinen.

Sinuna nostaisin kissan pöydälle rauhallisesti ja kertoisit tunteistasi ja ajatuksista rauhallisesti. Yritä saada mies avautumaan ilman mitään uhkailuja tai vaatimuksia aluksi. Ehkä hänellä voi olla ihan joku luonnollinenkin selitys asialle. Toisaalta kyynisesti ajateltuna tyyppi saattaa vain ajatella, että asiat eivät tosiaan sinulle kuulu ja hän on sinun kanssaan siksi, että saa itselleen tiettyjä tarvitsemiensa asioita, mutta ei todellisuudessa kuitenkaan ole valmis arvostavaan ja yhteistyöhön perustuvaan parisuhteeseen.