Kun ei vaan ymmärrä
Kaikki asiat tapahtuu niin nopeasti, ilman että ehtii itse edes tajuamaan mitä oikein tapahtui. Tässä tarinamme:
Reilu vuosi sitten tavattiin ja se tuntui heti niin oikealle molemmista, jalat lähti suoraan sanottuna alta. Kemiaa ja kiima oli vaikka muille jakaa ja se lähti todella nopeasti syvenemään voimakkaisiin tunteisiin..RAKKAUTTA ensisilmäyksellä. En uskonut tämän olevan mahdoliista, mutta näin vain kävi. Olin ollut 2vuotta sinkkuna 10v parisuhteen jälkeen ja tavannut jos minkälaista kaksilahkeista ilman mitään pientä ihastusta isompaa tunnetta. Hänen kanssaan kaikki vaan tuntui niin oikealle.
Siitä päivästä lähtien olimme melkein joka päivä yhdessä viikko ja viikko toisen luona (miehellä oli 3 lasta joten heidän ehdoillaan mentiin vuoroviikoin). Aloin rakastamaan lapsia kun omiani <3
Mieheni rahallisten tilanteiden pakosta aloimme etsiä yhteistä asuntoa jo puolen vuoden jälkeen ja ostinkin meille asunnon minkä remontoimme ihanaksi kodiksi yhdessä.
Mieheni elämä oli ollut aina enemmän tai vähemmän ylämäkeä ja haasteita on riittänyt lapsuudesta asti. Aina hänen ”selviytymiskeino” asiassa on ollut pakeneminen, eikä hän ole asioita oikeasti koskaan käsitellyt. Varmasti tämän johdosta, hän ei myöskään osaa keskustella yhdessä asioista, varsinkaan vaikeista eikä osaa jakaa haasteitaan. Hänen edellinen parisuhde kesti yhteensä melkein 18 vuotta (jokin tauko on ollut välissä), eikä se ole ollut auvoinen. Viimeinen lapsi tuli vahinkona jolloin suhde ei tosiaan ole ollut enää kunnossa ja nainen kävi vierailemassa muissa sängyissä vähän väliä. Kun he erosivat, alkoi mieheni heti elämään villiä sinkkuelämää nauttien vapaudesta ja naisista kunnes tapasi minut.
Olen vahva nainen ja pystyn pitämään monia lankoja samaan aikaan käsissäni, joten tietenkin olen auttanut miestäni meidän yhteisen tulevaisuuden takia. Hän on aina sanonut ja itkenyt minulle sitä, ettei kukaan ole ikinä auttanut häntä elämässä ennen minua.
Kun muutimme yhteen vuoden vaihteessa, ei hänellä ollut ikinä elämässä niin helppoa olla ja keväällä hän useasti kertoikin ettei ole ikinä ollut näin onnellinen. Edelleenkin tunnustimme toisillemme rakkautta päivittäin.
Keväällä mieheni sairastui niin että oli jatkuvasti väsynyt ja sitä myötä kuvioon tuli myös haluttomuus. Tämä johti siihen, että hän pikku hiljaa alkoi ottamaan pieniä askeleita taaksepäin. Läheisyyden väheneminen ajoi meitä kauemmas toisistamme ja häntä ahdisti aina kun otin asian ja oman huonon oloni esille ja alkoi välttelemään tilanteita, jotka voisivat johtaa intiimisyyteen. Kaikesta tästä huolimatta vielä kesällä suunnittelimme yhdessä tulevaisuutta ja lapsia.
Kevään aikana hänelle alkoi maistumaan myös enemmän alkoholi ja viikonloppuisin usein hän lähtikin moikkaamaan kavereita baariin. Vaikka olimme myös yhdessä liikenteessä, niin kaverit ja olut tuntui maistuvan paremmalle. Pikku hiljaa myös arjessa, aloin tuntemaan itseni piiaksi, koska en saanut enää huomiota.
Kaikesta tästä huolimatta uskoin kuitenkin meidän rakkauteen ja kemiaan!! Se on nimittäin jotain ainutkertaista. Ja uskon edelleen että parisuhde ja kaikki ne tunteet saataisiin esille ja toimimaan kunhan vaan yhdessä lähdemme asiaa käsittelemään.
Viikko sitten mieheni ilmoitti minulle että rakastaa minua, mutta ei tiedä mikä hänellä on kun ei ole täysillä tässä mukana. Hän sanoi haluavansa pitää taukoa ja että hänen pitää etsiä itseään. Hän itki hysteerisesti kun asiasta keskusteltiin ja hän on niin pahoillaan kaikesta. Ei osaa kertoa eikä selittää mitä on tapahtunut, kun ei itsekkään tiedä.
Olen niin hämmentynyt tilanteesta sillä vaikka ei ollut parisuhde kunnossa niin miten tämä voi olla se ainut vaihtoehto. Hän sanoi että hänen pitää miettiä ja käsitellä asioita ja ehkä mennä jopa ammattiauttajalle.
Miehelleni on lapset ollut aina kaikki kaikessa ja hän onkin täydellinen isä. Kevään aikana hän kuitenkin on ollut lapsille kärttyisä ja minä olen ollut heille enemmän se tuki ja turva kotona. Viime viikolla hän teki myös sellaisia valintoja, mihin laittoi itsensä etusijalle ja lapset kärsivät tästä (tätä hän ei olisi ikinä aikaisemmin tehnyt).
Olen niin surullinen itseni, mieheni ja eritoten hänen lasten puolesta, kenelle minusta tuli todella rakas ja tärkeä. Niin monen elämä heitti häränpyllyä tämän päätöksen kohdalla 😭
Nyt kaipaan apua miten tästä eteenpäin, voiko asialle enää tehdä mitään, mitä mieheni päässä liikkuu…..Olen välillä ihan hysteerinen, kroppa on täysin sekaisin, ajatukset heittelehtii, samoin kun tunteet…..Lohduton olo 😭