Kun ei osaa olla onnellinen...
”Uskaltauduin” minäkin vihdoin tänne kirjoittamaan. Asiaa kauan päässäni pyöritellyt ja syy-seuraus-suhteita miettinyt…toivoisin muiden kanssaihmisten mielipiteitä asiasta.
Olen vihdoin elämässäni onnellinen 🙂 olen seurustellut puoli vuotta aivan ihanan yh-isän kanssa. Itselläni on myös yksi lapsi. Kaikki on hyvin,mutta minä en osaa olla onnellinen ja laskea irti pelosta,että tämä onni minulta viedään.
Koko elämäni olen tottunut siihen,että elämässä on jonkin asteista jännitystä ilmassa. Kaikissa suhteissa mies käyttänyt enemmän tai vähemmän alkoholia ja vieraat naisetkin kuuluneet kuvioihin. Tavallaan olen kai kasvanut siihen etten ansaitse parempaa miestä. Tavallaan olen kai tarvinut tuollaisia miehiä…joita saa hoivata kun tulevat häntä koipien välissä anteeksi anomaan.
Olen niin epävarma omasta arvostani. Olen koulukiusattu ja huono itsetunto on tullut syntymälahjana.
Ongelmana on nyt se,että kun vihdoinkin olen löytänyt hyvän ja kunnollisen miehen en usko,että hän välittää minusta oikeasti. En ole ansainnut tätä onnea. Tavataan aika harvakseltaan kun välimatkaa on jonkin verran,sekin osaltaan lisää pelkoa jätetyksi tulemisesta. Mies on sanonut välittävänsä minusta aidosti ja luvannut kertoa jos tilanne syystä tai toisesta muuttuisi. Miten saan itseni luottamaan hänen sanoihinsa? Minulla varmaan pitkä tie kuljettavana…olen miettinyt sitäkin,että olisiko apua mennä puhumaan jollekin ammattiauttajalle? Olen niin sekaisin omien ajatusteni kanssa…välillä ahdistaa tosi paljon. Miehelle en aina kaikkea ahdistusta kerro,kun tuntuu ettei hän voi ymmärtää miltä minusta tuntuu. Olen kyllä kertonut mistä tämä pelko kumpuaa,mutta kyllähän toiseen pitäisi pystyä luottamaan. Välillä ajattelen,että olisi helpompaa jättää hänet…niin helpottaisi tämä tuska. Mutta en halua menettää tätä onnea. Sanottakoon vielä tämä,että ei olla ihan teini-ikäisiä enää,lähemmäs 40 molemmat.
Kiitos sinulle joka jaksoit tämän lukea…aika sekavaa tekstiä…kaikista vastauksista olen kiitollinen,jos ne auttaisivat edes johonkin suuntaan tässä tilanteessa!😟