kuinka paljon jaksaa…

kuinka paljon jaksaa...

Käyttäjä cassi aloittanut aikaan 28.05.2007 klo 23:07 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä cassi kirjoittanut 28.05.2007 klo 23:07

Olen 23v. Olen puolitoistavuotiaan pojan yh. Noin vuosi sitten, keväällä, kun oli kaunista kuin nytkin, tapasin miehen ja rakastuin kuin varkain, poikani oli 5kk, mies oli täydellinen, ihana, kohtelias, koulutettu, näki minut ja ajtukseni ja ihaili niitä. Rakastuin häneen koko sydämestäni.

9kk olimme, rakastimme, hän tuli luokseni, mutta omin ehdoin. Ei esitellyt perheelleen. Kummastelin tätä, mutta hyväksyin, ehkä ajan kanssa. Tulin raskaaksi, hän päätti abortista. Sain toki itse päättää, mutta jos olisin valinnut lapsen, hän olisi lähtenyt. Tein abortin, tein ja itkin, miksi elämä antaa kaiken vain ottaakseen sen pois. en voinut käsittää, jäin yksin asian kanssa.

Erosimme pian, hän muutti pois opiskelemaan. Samaan aikaan elämääni astui vanha rakkaus ja otti minut ja poikani elämäänsä, ja valoa alkoi pilkottaa ero surussa. Kunnes Tämä entinen, huomasi minun löytäneen jonkun, ja tuli luokseni ja tahtoi omakseen. Tällä kertaa ”todelliseen” suhteeseen. Vannoi syvää rakkauttaan ja ennen kuin huomasin, olin täysin hänen vietävissään, yksin ja häntä odottamassa. Milloin hänellä olisi aikaa.

Tilanne kehittyi niin, että olin kahden miehen välimaastossa. Toista rakastin silmittömästi, ehkä vieläkin, joka jollain ihmeen voimalla veti minua kuin jojoa perässään. Toisen kanssa en ollut saanut mahdollisuutta onneen edellisen takia, sillä hän tuli väliimme, sotki pääni, tyhjillä lupauksilla.

Kevät on mennyt yksin, luulin kuitenkin olevani läheisempi tähän omavaltaiseen mieheen, johon jo vuoden olen rakkauttani tuhlannut. Uskoin hänen paljastaneen minulle osan itseään, uskoin meillä olevan jotain ainutlaatuista, jokin yhteys, jota hän muiden kanssa ei ole löytänyt. Uskoin häntä ja jätin hyvän suhteen, palatakseni hänen luokseen. Kyllä hän rakastaa, jos niin sanoo, kun ei ole sitä toitottanut. Hän on jotain ainutlaatuista.

kk sitten sain tietää olevani raskaana, ja tilanne on mikä on, etten ole varma isästä. mahdollisuudet ovat 50%-50%. Tämä suuri elämäni rakkaus ei tietenkään halunnut lasta, edelleenkään, eikä hän mielestään ole edes todennäköinen isä ehdokas, vaikka todellisuudessa on. Hän torjui koko asian, mutta lupasi kuitenkin tukea minua, välittäähän hän hyvinvoinnistani. Kunnes en kuullut hänestä enää.

Eilen sain tietää, hänen seurustelleen jo aikoja jonkun kanssa, jonkun, joka on jo perheelle esitelty lyhyen yhdessäolon jälkeen. Näin heidät yhdessä, onnellisina.

Heidän suhteensa on alkanut jo aikoja ennen raskautta, en tiedä koska, mutta pidempään se on kestänyt. Samaan aikaan, hän on uskotellut minulle, meillä olevan kaikki hyvin, käynyt kanssani normaali suhdetta, joskin nyt ymmärrän miksi niin peiteltyä, läpi, en voi ymmärtää tätä.

Olen jossain vaiheessa muuttunut hänen tytöstään, hänen omasta kullastaan siksi toiseksi naiseksi, ja jonka hän nyt, kun loppujen lopuksi sain hänet kiinni puhelimitse, on heittänyt roskiin täysin, olematta tippaakaan kiinnostunut. kuin yhden illan jutun, kuin en olisikaan ollut. En ymmärrä tätä. Näin ei voi olla. Tuntuu, etten saa henkeä, ajatus arjesta, ilman häntä, ilman tietoa hänestä elämässäni, minun miehenäni, kuristaa kaulaa ja henki loppuu. En ole nukkunut enkä syönyt. En kestä tätä.

Kuinka paljon voi jaksaa…? kuka auttaa, vai voiko kukaan edes? Tiedän että suru väistyy ja arki tasoittuu mutta koska… Kun ei tarvitse itkeä, kyyneleet vain valuvat ja mietin, jos olisin voinut olla jotain enemmän tai vähemmän, jos olisin tehnyt jotain toisin? Saisinko hänet takaisin jos… en. Hän on mennyt, ei katsonut taakseen. Ei nähnyt minua, kulki läpi minusta vieden sydämeni jonka heitti pois ja talloi alleen. En kelvannut, tuli joku muu, joku parempi.

Lapsen pidän ja toivon löytäväni voimia pässtäkseni tästä, mutta pelottaa. En tahdo mitään enkä ketään muuta kuin hänet. Ja hän on mennyt. Miten se voi olla mahdollista? Sattuu niin paljon.

Käyttäjä pajukukka kirjoittanut 29.05.2007 klo 15:57

🙂🌻 cassi, voimia voimia ja voimia. Miehen kuuluisi olla vahva ja tukea naista (heikompaa), ei talloa ja tehdä elämää hankalaksi, jättämällä, kertoo vastuuttomuudesta.

Ymmärrän että on menossa aika joka jättää jälkensä tulevaan elämään, on vaan jaksettava vaikka ei jaksaisi. Kaikkelle löytyy vastaus, mutta se voi viedä aikansa. Koeta pysyä vahvana ja löytää omat (arvokkaat) tunteesi.
Edestakaisin seilaaminen on pahinta mitä itse tiedän, vaatii valtavasti voimia antaa anteeksi, aina rakkauskaan ei luulisin riitä, mutta sinulle cassi voimia.🙂🌻 - pajukukka

Käyttäjä Mallow kirjoittanut 13.06.2007 klo 00:26

Olet sinä joutunut kokemaan monenlaista nuorena ja lyhyessä ajassa, cassi! ☹️ Olen itse kanssasi samanikäinen, mutta minulla ei ole oikein vastaavia kokemuksia. Omakin parisuhteeni on välillä hyvin hankala ja tuntuu epätoivoiselta, mutta se on kuitenkin kestänyt 16-vuotiaasta asti (tosin taukojakin on ollut) ja johtanut lopulta viime syksynä avioliittoon. Lisäksi olen aina voinut luottaa mieheeni. Siksi minun onkin vaikea kommentoida tilannettasi, mutta haluan sinun tietävän, että tulin hyvin surulliseksi sen vuoksi. Ei tule varmasti olemaan helppoa kahden pienen lapsen yh-äitinä, mutta kertomasi mies ei ole todellakaan sinun arvoisesi. Uskon sinun selviävän paremmin yksin ja eihän sitä koskaan tiedä, mitä elämä tuo tullessaan. Onko sinulla ympärilläsi verkostoa, johon voisit tukeutua, jos tuntuu ettet jaksa? Joskus uupumus ja masennus kasvavat niin voimakkaiksi, ettei yksin selviä. Älä epäröi hakea tai pyytää apua tarvittaessa! Toivon kaikkea hyvä sinulle, lapsellesi ja tulevalle lapsellesi, toivottavasti kaikki järjestyy! Toivon myös paljon voimia ja jaksamista elämässäsi! 🙂🌻

Käyttäjä Lucie kirjoittanut 14.06.2007 klo 16:58

Hei Cassi,
Haluan sanoa jotakin tilanteeseen, jossa olet. Ensinnäkin, tuo mies käyttäytyy vastuuttomasti, kuten joku muukin jo kirjoitti. Ei sinun tarvitse miettiä, että hän löysi jonkun paremman kuin sinä, sillä se ei ole totta. Tarkoitan, että kertomasi perusteella minun on vaikea uskoa, että tuo mies tyytyy kehenkään täysin, hän pelaa omaa peliään, josta on hyvä hypätä sivuun.
Tiedän, on helpommin sanottu kuin tehty, mutta pyri keskittymään itsesi ja lapsiesi hyvinvointiin. Se on nyt tärkeintä. Neuvolasta saat apua, terveydenhoitaja voi ohjata sinut saamaan keskusteluapua, jos sellaista haluat. Keskustelu ulkopuolisen ihmisen kanssa voisi auttaa selkiyttämään tunteitasi, ajatuksiasi.
Olet nuori, usko pois, sinulla on kaikki mahdollisuudet päästä eteenpäin elämässäsi. Toivon sinulle kaikkea hyvää! 🙂🌻