Kuinka monta kertaa pitää tehä sama virhe, et oppis..

Kuinka monta kertaa pitää tehä sama virhe, et oppis..

Käyttäjä kuarinaa aloittanut aikaan 02.04.2013 klo 18:08 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kuarinaa kirjoittanut 02.04.2013 klo 18:08

Ollu täs vaikeas suhtees n 5v, on-off.. Välil nii ihanaa, sitten taas yhtä paskaa. 2 viikkoa sitten päätin (taas) panna lopun tälle eestaas-paskalle. Paskalt alkanu tuntua. Ahistaa jo toisen ääni puhelimessa, saatikka olla sams tilassa. Kummallakin omat ongelmamme elämässä. itel hiukan lievempiä, ja siksi aina menny toisen elämä etusijalla. Sitä kaipaa hellyyttä, toisen läsnäoloa, hyväksyntää, rakkautta. Mut alkanu mennä tas niinpäin,et mä oon se ainut antava osapuoli. Tiedän, lähde pois, jätä se jne.. Vaan ei se oo niin yksinkertaista. Tunteileen ei voi mitään. Olen aina ollut empaatinen, hellä ja huomioonottavainen. Mut nyt (taas) tullu eteen tilanteita,ettei tunnu jaksavan tällaista kauan.
Eikä tilannetta auta,se et omat lapset eivät ole ikinä tätä kaveria hyväksyneet. Tuomitsivat jo ennenkuin edes tunsivat kunnolla. Siitäkin saa kuulla, mitä sä sen kans oot jne…
olen yrittäny selittää, et mul oikeus valita ystäväni,en ole heidänkään ystäviään kieltäny. (lapset siis jo aikuisia)
Haluaisin muuttaa , pieni paikka, kaikki tietävät toistensa asiat , liiankin hyvin. Voimia siihen ei löydy, kun muutenkin jo loppu kaiken muun takia

Käyttäjä propeli kirjoittanut 04.04.2013 klo 05:40

Hei.Ei ole lähteminen tai jättäminen niin yksinkertaista.Itse olin suhteessa jonkin aikaa ja sit lähdin pois,kun voin pahoin.Kuukauden olin yksin ja sit taas palattiin yhteen.Nyt olen taas ollut yli uukauden yksin.Olo on ahdistava,mutta nyt en halua palata enään samaan.Tuntuu,että ei voi jättää toista ei voi tai halua loukata,Mutta mites minä sitten?miten oma oloni?En voi vain miellyttää toista.Itsekkin pitää voida hyvin ja saada suhteesta jotakin.
Itse rupesin miettimään,että mitä minä haluan?haluanko olla taas onnellinen ja voida hyvin.
🙂👍 juu haluan 😍.

Käyttäjä Teflon kirjoittanut 04.04.2013 klo 10:56

Yksi kielenopettaja sanoi kerran, että sana pitää toistaa 13 kertaa, että se jäisi mieleen. Ehkä saman virheen tekeminen pitää toistaa yhtä moneen otteeseen. Uskon kuitenkin että sinulla on ratkaisun avaimet kädessä, ei suhteesta pois lähteminen vaan oman käytöksen ja auttavaisuuden vähentäminen. Annat toisen setviä välillä ilman apuasi tilannettaan, ei kaataa sinulle. Sania hänelle, ette voi tehdä kaikkea. Hänen pitää myös yrittää, lopettaa olemasta kallio ja tuki ja kaikkea samalla kertaa. Suhtautua kevyemmin. Tuota pitänee harjoitella ja olen itse joutunut harjoittelemaan, ettei tarvitse aina tehdä kaikkea muiden puolesta. Aikuisia ihmisiä hekin. Aikuisia lapsia en kuuntelisi - heillä on oma elämä ja sinulla omasi. Elleivät he yritä vain suojella sinua esim ehkä he kokevat että sinua käytetään hyväksi.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 05.04.2013 klo 14:50

Toiset oppii kerrasta, joku muutamasta, toiset ei koskaan.