Kuinka kauan jaksaa huonossa parisuhteessa?

Kuinka kauan jaksaa huonossa parisuhteessa?

Käyttäjä Twilight Prince aloittanut aikaan 24.04.2011 klo 08:53 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Twilight Prince kirjoittanut 24.04.2011 klo 08:53

Ongelmani on huono parisuhde! Olemme olleet mieheni kanssa jo pitkään yhdessä ja meillä on kaksi teini-ikäistä lasta. Mieheni on ilmeisesti tyytyväinen elämäänsä mutta minä en. Minä kärsin suunnattomasti yksin ja sisälläni on todella paha olo. Yritän pitää kaiken sisälläni, ettei lapset kärsisi tilanteesta. Nyt vain alkaa tuntua, etten enää jaksa…

Meillä ei ole mieheni kanssa enää mitään yhteistä. Ennen teimme kaikkea yhdessä. Kävimme reissuissa, harrastimme urheilua, lenkkeilyä jne. Nyt emme tee mitään yhdessä. Mieheni on kolmivuorotyössä ja aina väsynyt. Kun tulen töistä, hän istuu television ääressä, kun tulen koirien kanssa ulkonta, hän istuu television ääressä. Hän on aina väsynyt ja äkäinen. Lapset karttavat väsynyttä isäänsä, eikä isä tee lasten kanssa enää mitään yhdessä. Viime talvena hän kävi yhden kerran hiihtämässä tyttären kanssa. Pojalle hän nalkuttaa joka ikisestä asiasta, huoneen siisteydestä, läksyistä, kavereista, pelaamisesta. Äänensävy on sellainen, että teinipojan verenpaine nousee heti sen kuultuaan. Yritän mennä aina kun pystyn väliin tuohon keskusteluun, ettei tilanne räjähdä käsistä. Olen siisn jatkuvasti perheessä se, joka yrittää lepytellä ja pitää ihmiset hyvällä tuulella. Nyt olenkin ajatellut, että kuka huolehtii minusta? Kuinka kauan minun pitää yrittää jaksaa toisten puolesta?

Olen yrittänyt keskustella asioista. Vastaus on aina sama, vuorotyö väsyttää. Olen pyytänyt miestäni vaihtamaan päivätöihin. Sitä ei voi tehdä, koska palkka olisi huonompi. Eli loppupelissä vastaan tulee aina raha. Raha on tärkeämpää kuin parisuhde ja perhe. Minun mielestäni se on tekosyy, koska olemme ihan hyvin toimeentulevia (minäkin käyn töissä).

Tuntuu vain niin yksinäiseltä ja tyhjältä. 😭

Käyttäjä kirjoittanut 20.12.2018 klo 14:32

Miten tämä stoori mahtoi jatkua?

Mietin vain.. kun oli aika paljon tuttua juttua, omalla kohdalla pyörii samanlaiset ajatukset päässä.