Kuinka jättää rakas ihminen pelastaakseen itsensä
Rakastan avopuolisoani, mutta yhteisestä elämästä on tullut minulle ahdistavaa. Avopuolisoni oli yli kaksi vuotta työpaikkakiusaamisen kohde ja kärsi työuupumuksesta, oli siis paljon sairaslomalla. Tilanne töissä korjaantui onneksi vuoden alussa. Tilanne kotona on kuitenkin pysynyt ennallaan, eli kaikki energiani ja positiivisuuteni (ennen niitä oli rajattomasti) hupenee toisen kannattelemiseen. Kun en ole kotona (vietän paljon aikaa mökillä ladatakseni akkujani 🙂) siippani pommittaa minua tekstiviesteillä jopa kesken töidensä, eli en saa enää lainkaan aikaa hengähtää. Olen yrittänyt keskustella tilanteesta, mutta kaikenlainen negatiivinen palaute suistaa miehen kurjuuden maksimointiin… Tässä vain pieni välähdys arjestani.😞 En ole enää positiivinen ja energinen ihminen, koska vihaan tekstiviestien merkkiääntä, ja joudun punnitsemaan jokaisen sanani ja tekoni etten ärsytä toista esim. heräämällä väärään aikaan. Tiedän, että minun on pakko lähteä tästä suhteesta itseni takia… hänen takiaan minun olisi jäätävä. ☹️