Kuinka hyväksyä miehen ystävätär?

Kuinka hyväksyä miehen ystävätär?

Käyttäjä kissmiss aloittanut aikaan 12.11.2007 klo 08:37 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kissmiss kirjoittanut 12.11.2007 klo 08:37

Olen pähkäillyt tämän ongelman parissa pian puolitoista vuotta. Käyn myös terapiassa. Mieheni ei ole tunnustanut mitään vaikka onkin aivan selvät merkit olemassa, puolittaisia vihjailujakin on ollut. Kun toisen naisen olemassaolo tuli selväksi, mietin mitä minä haluan. Vastaus oli, että halusin jatkaa mieheni kanssa koska en voisi elää ilman häntä. Tai voisin, mutta en niin täysipainoisesti, eli jotain minusta puuttuisi. Tiesin myös, että hän tulisi pettämään minua toisenkin kerran jos tämä suhde päättyisi. Niinhän se menee kuitenkin, luonnekysymys. Kuitenkin tämä on vaikeaa, tämä mustasukkaisuus. Olen saanut jonkun verran apua mustasukkaisuudesta kertovasta kirjallisuudesta. Kertoisitteko te, ketkä myös elätte miehenne kanssa tietäen toisen naisen läsnäolosta, miten selviätte siitä. Ihan pienetkin vinkit tulisivat nyt tarpeeseen. Tärkeintä kai olisi panostaa suhteeseen ja olla välittämättä toisen naisen ajatuksesta. Mutta miten se parhaiten tapahtuisi niin, että joku päivä sille voisi naureskella. Nyt pystyn nauramaan asialle vasta joka toinen päivä. Tiedän, että mieheni ei minua jätä jos en asiasta välitä. Mutta mikäli epäluuloni jatkuu niin väistämättähän se lähtee omille teilleen. 😯🗯️

Käyttäjä marielina kirjoittanut 12.11.2007 klo 22:13

Oletko varma että tuo toinen nainen on "suhde" vai onko hän pelkästään ystävä
Ystäviä voi toki olla molemmista sukupuolista ilman että siihen liittyy mitään suhdetta
Tietysti jos tiedät varmasti että miehesi pettää sinua niin silloin olisi kyllä keskustelun paikka Pitää tuollaiset asiat selvittää Eihän sinun ole pakko hyväksyä semmoista että miehesi hilluu muualla toisten naisten kanssa ja sinä odotat että hän suvaitsee tulla takaisin
Se on hienoa että et anna avioliiton rikkoontua Olen itsekin kokenut aikoinaan samaa puolisoni taholta ja hänen oli tehtävä valinta ja hän valitsi minut ja lapset
Kyllä siinä kauan kesti kun asian kanssa tuli sinuksi mutta ehkä ei kuitenkaan pidä antaa liian herkästi periksikään
Menen juuri nyt työni puolesta kouluttautumaan semmoiselle kurssille kun "solmuja parisuhteessa"
Solmuihinhan tarvitsee molemmat osapuolet
En voi kun kehottaa keskustelkaa keskenänne ja yrittäkää saada yhteinen sävel syntymään Äläkä missään tapauksessa tee päätelmiä luulon perusteella sitten kun tiedät varmasti että on toinen nainen olemassa niin otat asian puheeksi
Onnea matkaan sinulle

Käyttäjä Perunateatterin Dooris kirjoittanut 13.11.2007 klo 15:46

Tiedän, että mieheni ei minua jätä jos en asiasta välitä. Mutta mikäli epäluuloni jatkuu niin väistämättähän se lähtee omille teilleen."

Minusta tuo on jo ensi askel siihen että loppulaskenta on alkanut.
Kun omasta hyvinvoinnista alat lasketella että ei hän jätä jos minä en asiasta mainitse.
Onko hän mukamas sanonut niin ??

Miten voit olla siitä varma ?
Minä ainakin olen tullut jätetyksi hyvinkin juuri noilla merkeillä.. ensin vihjailua.. ja lopulta lopullinen irtiotto.

Muutti viikonlopun aikana tämän toisen luo. Ei selityksiä vain avaimet pöydälle ja tavaroiden vaatteiden häviäminen.
Kun olisinkin ottanut jo alussa kissan pöydälle ja vaatinut ainakin vastaukset.
Meinaan ilman vastauksia on nyt vielä hankalampi oppia uudelleen luottamaan .
Ja toipumiseen menee minulla kauan - tiedän sen..

Ja johan tuo että puhut asiat selväksi selviää minkä sortin ystävätär on kyseessä.. Kutsu vaikka kahville kolmisin. Jo eleet miehen ja toisen välillä kyllä kertoo mitä todella on takana.

Niin olen molemmissa tapauksissa joutunut kokemaan kummankin puolen. Olen tullut syytetyksi että isken ystävättären miestä vaikka hän halusi olla vain hyvä isäntä ?
Vasta kännien hävittyä päästä keskustelin ladyn kanssa uudelleen ja selvitin että kunnon läheiset ystävät eivät iske toisen poikakaveria.
Tänä päivänä luulen että pääsen jopa ruokakauppaan
miehen kanssa kahden ettei emäntää ole. Tai no en kyllä voi 100 prosenttisesti tietysti väittää, mutta uskon että minuun luotetaan nyt enemmän.
Niin että vaadi vastauksia. Jos niitä ei saa. Se kyllä kertoo jo onko syytä huoleen vai ei.

Käyttäjä kirjat kirjoittanut 13.11.2007 klo 16:26

Hei,

Varmaankin ensin pitäisi tosiaan selvittää, onko nainen ystävä vai onko heillä jotain romanttista keskenään.
Jos jotain romanttista on, ihmettelen, että haluat silti edelleen olla miehesi kanssa, jos miehesi on tosiaan ilmaissut, ettei meinaa lopettaa suhdettaan toiseen naiseen. Eihän sellainen avioliitto ole ihan kunnossa, jos miehellä on koko ajan suhde toiseen naiseen. Että hän seilaa teidän kahden välillä.
Omalla miehelläni oli työpaikkaromanssi tänä vuonna, toivon mukaan se on ohi. Niin mies on ainakin minulle sanonut. Tein miehelleni heti selväksi, että hän on vapaa lähtemään, mutta hän sanoi haluavansa olla minun kanssani. Toivon mukaan sana pitää.
Mutta jos teillä tosiaan miehelläsi on suhde toiseen naiseen, niin keskustelkaa asiasta ja täytyyhän miehesi tajuta, ettei voi pitää teitä molempia.