Olen 29-vuotias naimisissa oleva mieshenkilö. Perheeseemme kuuluu myös 1,5-vuotias poika. Olen ollut sairaslomilla masennuksen, ahdistuneisuuden takia jo niin kauan, että olen pudonnut tilapäiselle työkyvyttömyyseläkkeelle. Yritämme elää mahdollisimman säästäväisesti mutta laskuja kertyy ja perintätoimisto muistaa jatkuvasti kirjeillään. Meillä on rästissä laskuja 2000-3000 edestä…en edes tiedä summaa enää. Yritä tässä sitten toipua masennuksesta, kun rahatilanne ahdistaa niin paljon, että joudun syömään ahdistuslääkkeitä päivittäin pelkästään tästä syystä. Alkaa olla sellainen olo, ettei koko elämässä ole mitään järkeä. En suunnittele itsemurhaa, mutta odotan silti, omaa ”luonnollista” kuolemaani, sillä en vaan jaksa tätä taakkaa.
Onko joku teistä ollut joskus samankaltaisessa tilanteessa? Onko jotain tahoja olemassa, minne voisi ongelmineen kääntyä? En tiedä näistä mitään, sillä olen ollut ihan liian voimaton ottamaan asioista selvää. Olen päättänyt myös lopettaa vastaanottokäynnit psykiatrini luona. Pelkkä B-Lausunto maksaa yli 100 huh huh…
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.