kotona huono olla..

kotona huono olla..

Käyttäjä champagnetears aloittanut aikaan 02.01.2017 klo 03:32 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä champagnetears kirjoittanut 02.01.2017 klo 03:32

olen 15 vuotias tyttö espoosta, muutin kuusivuotiaana suomeen venäjältä vanhempieni, neljän tätini ja isoveljeni kanssa. elimme noin 4 vuotta onnellisina ja kaikki oli niin hyvin mutta siskoni muuttivat pois ja kaikki alkoi mennä Todella huonosti. äitini toinen kaksosista kuoli ja isäni alkoi juomaan enemmän. eb halua tai pysty olla kotona mutta pelkään puhua tilanteestani koulussa koska pelkään seurauksia. minua haukutaan ja lyödään kotona. en saa melkein koskaan käydä ulkona, ja juttu on siinä että tämä kohdistuu vain Minuun eikä kolmeen veljeeni millään tavalla. minä olen ainoa jota kohdellaan kuin roskaa ja joudun aina olemaan kotona. nykyään olen suhteessa salaa tietenkin ja poikaystäväni ihmettelee perhettäni mutta ei ymmärrä kuinka vaikeaa minulla on kotona väkivaltaosten ja ilkeiden vanhempien kanssa. en tiedä miten hakea apua tai mitä tehdä

Käyttäjä polunkävijätär kirjoittanut 07.01.2017 klo 21:47

Sinnittele peruskoulu loppuun kotona, jos on enää tämä vuosi jäljellä. Sitten muutat lukioon tai amikseen toiselle paikkakunnalle, haet opintotukea ja toimeentulotukea. Lapsilisät voit saada omalle tilillesi, jos et asu vanhempiesi luona. Onko sulla kavereita toisella paikkakunnalla?

Käyttäjä tähtivaeltaja kirjoittanut 08.01.2017 klo 07:52

sikäli kuin ymmärrän on kouluissa kuraattori tai psykologi tai vastaava, jonka luona voisi käydä juttelemassa asioistaan. He voisivat tuoda uusia näkökulmia asiaasi, yksin ei tarvitse jäädä pahkäilemään tilannettaan!

Toisekseen tulee mieleen MLLn nuorten puhelin: 116 111
Puhelu on sinulle täysin ilmainen eikä näy sinun puhelinlaskussasi.
ma-pe klo 14-20
la-su klo 17-20
http://www.mll.fi/nuortennetti/info/lasten_ja_nuorten_puhelin_ja_net/