Kotiväkivalta ja minä

Kotiväkivalta ja minä

Käyttäjä drummix aloittanut aikaan 04.08.2012 klo 21:00 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä drummix kirjoittanut 04.08.2012 klo 21:00

No mistäs tätä nyt alottaisi kertomaan?
Olen 16-vuotias lukion tokalla opiskeleva tyttö. Kotiväkivaltaa on meillä ollut jo siitä lähtien kun muistaa osaan. Olen viime vuosina ymmärtänyt että sopiva ratkaisu tähän ei olisi itsemurha/itseään satuttaminen (esim. viiltely), koska eihän se minun ongelmani ole miten vanhempani (/välillä sisarukset) käyttäytyvät minua kohtaan. Niinpä nähdessäni isosiskoni lähtevän kotoa 19 vuotiaana (n. 3 vuotta sitten) ja oman opin jälkeen, huomasin että ehkä minunkin kannattaisi ns. karata kotoa turvakotiin tms. Mutta miten? Se ei ole helppoa ainakaan minun tilanteessani.
Olen saanut myös koulupsykologilta apua tähän ja hän vain odottaisi että tekisin aloitteen. En ole ikinä väittänyt että rakastaisin perhettäni sillä en tee sitä, mutta kun tiedän että äitini on vakavasti sairas ja pelkään pikkusiskoni tulevaisuudesta, en uskalla lähteä. Tai oikeastaan tunnen ihan kuin edessäni olisi iso muuri joka estäisi lähdön. Joten voisitteko auttaa minua? En kestä enään henkistä-/fyysistä väkivaltaa. Ei minulla siihen ole enään voimaa. Ja poikaystävänikin rukoilee joka päivä etten tulisi hänelle joskus kuolleena. Hän rakastaa minua kuten minä häntäkin ja hänhän yrittää myös auttaa, mutta hänkään ei tiedä kuitenkaan miten/milloin olisi parasta minulle lähteä..? Voisin mennä hänelle väliaikasestikkin asumaan, sitä haluaisinkin, mutten tiedä miten. (Ikänsä on muuten 26).😑❓

Käyttäjä hps0 kirjoittanut 13.08.2012 klo 11:30

Ei mikään hetki ole toista oikeampi lähteä. Eli paras aika on nyt samantien. Pakkaat mukaasi tärkeimmät tavarasi (rahat, vaatteita ja muut tarpeelliset asiat.) Sitten vaan muutat joko poikaystävällesi tai menet kuraattorin puheille ja kerrot ettet enää halua mennä kotiin.

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 14.08.2012 klo 15:54

Ehdottomasti kannattaa olla yhteydessä sinne kouluterveydenhuoltoon ja hakea apua sitä kautta. Koko perhe teillä tarvitsisi apua....minkä ei tietystikään pitäisi olla sinun ongelmasi.

Kaiketi sieltä kouluterveydenhuollosta on oltu yhteydessä teidän kotiinne...

Turvakotiin saa ainakin mennä ihan ekstempore, ja poliisitoimen puolesta vievätkin, jos soitat, että kotona tarvitaan apua. Jokainen lyönti, töniminen tms. haavoittaa sinua lisää...