Kotityöt

Kotityöt

Käyttäjä pelakuu aloittanut aikaan 13.06.2014 klo 14:33 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä pelakuu kirjoittanut 13.06.2014 klo 14:33

Miten jaatte kotityöt parisuhteessa? Kuka tiskaa, pesee pyykit, siivoaa, laittaa ruokaa, käy kaupassa, huoltaa auton, tekee pihatyöt, hoitaa lapset ja lemmikit? Tuleeko työt tehtyä tasan? Tuleeko kotitöistä riitaa? Toivoisin sekä miesten että naisten vastauksia.

Käyttäjä helemi kirjoittanut 14.06.2014 klo 11:10

Ei tule riitaa.
Yleensä laitan ruuan, käyn kaupassa, siivoan, kaksi aikuista ei paljoa sotke, kone tiskaa, kone pesee pyykit, kuivumaan laitan itse, miestä en siihen päästä, pihanurmikon leikkuun olen ulkoistanut, auton huollatan ja vien korjaamolle, jos huomaan jotakin ja katsastuksestakin huolehdin, sen tankkaa, kuka sattuu tyhjemmäksi ajamaan.
Meille tämä "työnjako" on itsestään selvää, sillä minulla on niihin, nyt enemmän aikaa.

Koskaan en jaotellut miesten ja naisten töitä, on vain töitä, jotka on jonkun tehtävä, siinä olen ajanut traktoria ja kuljettanut sonnimullikkaa kuin miehetkin, työt ei ole sukupuolesta kiinni, se on vain asennekysymys ja joskus on ollut "pakkokin" tehdä.