Kotitöihin osallistuvat miehet saavat vähemmän seksiä?

Kotitöihin osallistuvat miehet saavat vähemmän seksiä?

Käyttäjä Nimetön aloittanut aikaan 03.02.2013 klo 07:59 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2013 klo 07:59

http://www.hs.fi/tiede/Tutkimus+Kotit%C3%B6ihin+osallistuvat+miehet+saavat+v%C3%A4hemm%C3%A4n+seksi%C3%A4/a1305643373631

”Tutkimuksessa pariskunnat olivat harrastaneet seksiä n viisi kertaa kuussa. Perheissä, joissa naiset tekivät kaikki naisten työt, harrastettiin seksiä kuitenkin 1,6 kertaa kuussa enemmän kuin perheissä, joissa mies oli päävastuussa myös naisten töistä.”

Meillä mies ei saa seksiä noin paljon kuussa, imuroi tai ei vaikka imuroiva mies on minusta seksikäs ja just silloin voisinkin sekstailla. Mutta sitten mun pitäisi imuroida koska seksin jälkeen mies nukkuu pari tuntia enkä mie kestä nähä keskeneräistä työtä ja alkasin imuroimaan ite. Joten parempi olla ilman seksiä munkin.

Mitkä asiat teillä vaikuttaa seksin määrään? Jos ei oteta huomioon sitä yleistä pää on kipee tai ei just nyt tänä vuonna haluta selityksiä.

Käyttäjä repukka kirjoittanut 03.02.2013 klo 15:11

Meillä mies haluaa useammin kuin minä. Minulla vaikuttaa masennuksen syvyys siihen, kuinka usein haluan. Mitä masentuneempi olen sen vähemmän haluan seksiä. Ei meillä vaikuta nähdäkseni se, mitä mieheni kotona tekee tai on tekemättä. Minä joka tapauksessa teen enemmän kotitöitä.

Käyttäjä Anksu kirjoittanut 03.02.2013 klo 16:30

Repukka meillä ihan sama tilanne, mies tuntuu haluavan koko ajan ja itseä ei masennuksen takia kiinnosta yhtään. Meillä mies ei tee mitään kotitöitä, joten ei se vaikuta seksiin mitenkään. Säälistä sitten annan välillä.

Käyttäjä kirjoittanut 03.02.2013 klo 19:00

Mitähän se sääliseksi oikeastaan on? Voiko nainen esim. saada orgasmin pelkästään säälistä?
Jos antaa omasta mielestään sille ruinaajalle sääliseksiä ja saakin orgasmin, onko se sääliorgasmia?

Olen jo usein kertonut mieheni tekevän matkatyötä kaukana ja näemme joka kolmas viikko.
Silloin pitää siivoota, pestä pyykkiä, hankkia eläimille kolmen viikon ruuat ja harrastaa myös sitä seksiä. Saiskohan mieheni enemmän seksiä, jos tekisin kaikki nuo hommat silloin kun se on töissä ja kun se on kotona, niin vaan sekstailtaisiin?
Jos minua ei haluta silloin, niin minkä tekosyyn keksisin? Kyllä on parempi, että en tee kotitöitä yksin ollessani, kun tutkimuksella on todistettu, mies saa silloin vähemmän seksiä, kun teemme kotityöt yhdessä.

Käyttäjä Leenu80 kirjoittanut 04.02.2013 klo 01:01

Kannattaa suhtautua kaikkiin tutkimuksiin tietyllä kritiikillä, eikä nyt ainakaan lähteä omaa elämää muokkaamaan niiden perusteella. Tutkimuksia on joka lähtöön ja niiden tulokset ovat helposti manipuloitavissa näyttämään siltä miltä sen halutaan näyttävän.

Mutta miksi pitää keksiä tekosyitä? Eikö voi vaan sanoa, että nyt ei haluta? Ja kai sitä nyt voi harrastaa toisen kanssa seksiä useammin kuin itseä haluttaisi, ihan antamisen ilosta 🙂 Jatkuva torjutuksi tuleminenkaan ei ole mukavaa.

Käyttäjä eheytynyt kirjoittanut 04.02.2013 klo 13:14

Tutkimus on parikymmentä vuotta vanha ensinnäkin.. Ja muutoinkin, tutkimukset ovat tutkimuksia ja niihin kannattaa varauksella suhtautua kuten joku aiemmin jo sanoikin. En perustaisi omaa elämääni todellakaan mihinkään tutkimuksiin.

Jos ei huvita seksiä harrastaa, voi vain sanoa ettei huvita. Tekosyyt on typeriä. Rehellisyys ja avoimuus parasta. Kuten myös seksiä kannattaa joskus yrittää haluta haluta. Eli tuumia, että haluan nyt haluta seksiä. Sitten kun siihen ryhtyy niin välillähän itsekin syttyy. Torjutuksi tuleminen kerta toisensa jälkeen syö suhdetta. Siten jos toista rakastaa, niin luulisi välillä alkavan seksiin vaikkei juuri sillä hetkellä niin kamalasti haluttaisi. Ja vastaavasti tehdä aloitteita itse silloin kun on sillä tuulella, että voisi vaikka halutakin seksiä.

Käyttäjä kirjoittanut 04.02.2013 klo 16:28

Voi ei, miksi en aikaisemmin ehtinyt koneelle lukemaan teidän vastauksianne.
Mie jo ehdin suunnitella miehen seuraavat vapaapäivät ja olen kehitellyt kaavaa millä mies voisi tehdä kotitöitä ja saisi kuitenkin seksiä. Ja mie myös.

Käyttäjä Anksu kirjoittanut 04.02.2013 klo 17:05

Sääliseksi on sitä, kun ei pitkässä suhteessa halua aina sanoa toiselle ettei tee mieli. Tosin toinen puoliskoni ei tykkää siitäkään, kun haluaisi, että toinenkin nauttisi.

Käyttäjä Desper kirjoittanut 09.02.2013 klo 09:53

Heh, kaikkea sitä tutkitaankin! Jos USA:ssa 1992-1994 yhden tutkimuksen mukaan kotitöitten työnjako vaikutti seksikäyttäytymiseen keskimäärin 1,6%, se ei merkitse, että jokainen miehen suorittama kotityö vähentäisi aina ja kaikkialla seksin määrää. Asia voi olla monessa tapauksessa päinvastoinkin. Yksi tutkimustuloksen selitys voisi maalaisjärjellä ajatellen olla, että niitten parien kohdalla, joilla vallitsi perinteinen kotitöitten työnjako, naiset käyttäytyivät seksin suhteen muutenkin perinteisemmin "antamalla" useammin halúttominakin, vaikka tutkijoitten päätelmän mukaan miehet eivät painostaneetkaan naisia seksiin (mistähän sekin tiedetään?).