Kokreettisia neuvoja kaivataan…

Kokreettisia neuvoja kaivataan...

Käyttäjä Simpura aloittanut aikaan 09.12.2009 klo 00:29 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Simpura kirjoittanut 09.12.2009 klo 00:29

Olen taas kerran avioeron partaalla (?). Miten selvitä asuntovelasta ja talon myynnistä (remontti todella pahsti kesken, sitä ”tehty” jo 1½ vuotta parissa huoneessa), kun vastassa vastahankainen mies, joka todennäköisesti jättää minut yksin asian kanssa? Lapset 5- ja 7-v. On kyllä paljon mielessä, en jaksa nyt enää tähän aikaan tilittää, ehkä myöhemmin. Suuret asiat viina ja raha, mies syyttää kaikesta minua ettei hän tunne perheen olevan yhtenäinen vaikka itse valvoo yöt ja päivät nukkuu kun lapset häntä kaipaavat, ei lähde lasten rientoihin mukaan juuri koskaan. Tuli veronpalautukset ja elämä meni taas risaiseksi. Ja on vieläpä taas reissuhommissa… saa nähdä onko huomisaamun jälkeen enää työtä hänellä, oli sellaisessa kunnossa kun soitin ja aamulla pitäs olla töissä miehen. JOs häntä tunnen, ei pääse sängystä ylös tai sitten nousee ja kärsii – ainakin sydän hänellä! Olin itse jonkin aikaa töissä kesään saakka (työajat klo 6-14) jolloin mies aluks ainakin hyvin hoiti lapset tarhaan kun oli silloin työtön jne mutta loppuvaiheessa tuli jo muutama aamu, että jouduin miehen kännin takia ottamaan lapset mukaani aamulla klo 4-5 ja viemään johonkin muualle että pääsin töihin… apua. Siis ARKENA. Mulle tuli jossai vaiheessa rintatuntemuksia, korkea verenpaine ja saikku. Fysiikka jo reagoi huoliin. Lapset on kaikkein tärkein… poika on nyt ekaluokalla, joten en voinut työtä jatkaa noilla työajoilla ja tietäen, että mieheen ei voi aina luottaa😭

Käyttäjä poropeukalo kirjoittanut 16.12.2009 klo 19:17

Asuntovelan saat varmaan maksettua talon myynnistä saatavilla tuloilla varsinkin, jos remonteilla olette sitä parempaan kuntoon saaneet? Talon myyntiin tarvitset todennäköisesti vähintään miehesi suostumuksen, jos se on molempien nimissä.

Oikeusaputoimistosta saa ilmaista neuvoa käytännön asioiden hoitoon. Kyllä tuollaiset asiat järjestyy, vaikka raskaitahan ne on. Voimia!

Käyttäjä Simpura kirjoittanut 26.12.2009 klo 18:14

Talo on HUONOMMASSA kunnossa kuin 5 vuotta sitten ostohetkellä. Yläkertaan PITI tulla lasten huoneet (jo 5-v ja 7-v, nukutaan samassa huoneessa, poika tekee läksyt keittiössä)... repi ne kaksi kyseistä huonetta täysin auki ulkovuorauksiin saakka - siis ei tällä hetkellä ole lattiaa ei kattoa kummassakaan huoneessa eikä kunnon eristettä, joten koko talo välillä todella kylmä näin talvella ja kamalat sähkölaskut, puilla lämmitetään mikä jaksetaan/jaksan. Puhumattakaan mätänevästä ulkovarasto/autokatos rakennuksesta saati lasten osin repimistä tapeteista. Takkiin tulee ja komeasti myydessä tässä kunnossa ja yleisessä taloustilanteessa. Tässä kunnossa talo on jo toista talvea eli aloitti sen lasten remppa homman toissa kesänä ja siihen tyssäsi. Välillä töissä ja vaikka välillä kotona, on koko ajan entistä masentuneempi osittain varmasti loppuun ajetun selkänsä ja muiden kipujen vuoksi. Vapaa aika meni viime kesänä enimmäkseen huvitteluun ja juomiseen ja se tietysti mun syy, kun juo, tavalla tai toisella.

Siinäpä sitä, miksi tunnen olevani "vanki" vaikka on kai se omassa päässäkin se vankila. En ehkä itsestä välitä, mutta kun on ne takaajatkin, mun vanhemmat ja anoppini. Pelkään miestä, homma on täysin henkistä piinaa... kait.