Kokemuksia suhteen jatkosta tauon jälkeen?

Kokemuksia suhteen jatkosta tauon jälkeen?

Käyttäjä Margaret aloittanut aikaan 18.03.2018 klo 22:28 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Margaret kirjoittanut 18.03.2018 klo 22:28

En kaipaa suoria mielipiteitä siitä kuinka tauko johtaa aina eroon, vaan muiden omia kokemuksia siitä mitä tauon jälkeen tapahtui. Niin hyviä kuin pahojakin.

Tilanne:

Olen 25v, mies 26v. Emme asu yhdessä mutta olemme seurustelleen vuodesta 2014 lähtien. Tunteita olisi molemmin puolin, mutta koko pakka tuntuu olevan niin hajalla ja kaikki aika menee asioiden selvittelyyn eikä aikaa jää itse suhteelle. On muutto stressiä, uutta työpaikkaa, opiskelu stressiä, suhteen vanhoja ongelmia, molempien henkinen jaksaminen kun aikaa ei ole itselle….

Joten päädyimme aloittamaan kuukauden tauon. Molemmille aikaa itselle, aikaa miettiä mitä suhteelta haluaa ja aikaa saada juoksevia asioita kuntoon. Säännöistä on toki sovittu yhdessä, kuten milloin tauko päättyy, mitä on ok tehdä tauon aikana tai pidetäänkö mitään yhteyttä.

Nyt kaipaisin kokemuksia tauosta parisuhteessa. Jatkuiko suhde vai päädyittekö eroon? Ajoiko tauko täysin erilleen? Menikö välit lopullisesti rikki? Onko jopa mahdollista että tauko korjasi asioita?

Käyttäjä Keijukainen3 kirjoittanut 10.04.2018 klo 00:49

Hei! Olin itse juuri samanlaisessa tilanteessa... Molemmista tuntui, että on löytänyt elämänsä kumppanin, mutta mieheni ihastuttua toiseen naiseen ja huonon itsevarmuuteni vuoksi suhde junnasi paikallaan ja tulevaisuuteen oli vaikea luottaa, vaikka kaikki oli "selvitetty". Päätimme ottaa aikalisän pariksi kuukaudeksi ja olla erossa toisistamme, jotta se selkeyttäisi ajatuksia. Eli sitä oliko minun parempi olla yksin kuin epävarma suhteessa ja haluaisiko mieheni enemmän olla minun kanssani vai viettää sinkkuelämää ja tapailla muita. Olin kuitenkin varma, että mies palaa luokseni lopulta, koska suhteemme oli niin hyvä ja olen ollut ihana tyttöystävä. Alku olikin hankalampaa miehelleni ja hän jäi roikkumaan minuun. Ajan kuluessa viestit harvenivat ja lopulta hän kertoi löytäneensä erittäin hyvän naisen... Eli lopputuloksena minulla on sydän särkynyt ja mies on löytänyt uuden naisen. En suosittele pitkää taukoa kenellekään, koska tauon aikana minun ikävämpi kasvoi, mutta hän vain vieraantui minusta ja haluaa todennäköisemmin jatkaa uudessa ihanassa suhteessa, jossa ei ole niitä ongelmia mitä minun kanssani. 😭