Kokemuksia narsisteista?

Kokemuksia narsisteista?

Käyttäjä Lj aloittanut aikaan 02.07.2008 klo 14:13 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Lj kirjoittanut 02.07.2008 klo 14:13

Onko kenelläkään kokemusta narsisteista?

Minulla on ollut koko elämäni ajan ongelmia äitini kanssa, mutta vasta viime aikoina olen herännyt miettimään asioiden syy-seuraus -suhteita. Äiti on sekoittanut pakkaa koko meidän perheen kesken, ja kaiken lisäksi hän tuntuu nauttivan siitä, että muut kärsivät. En ala nyt luettelemaan kaikkia hänen tekemisiään, mutta niistä hyvin monet viittaisivat narsismiin – siinä määrin, mitä minä ko. sairaudesta tiedän.

Olen täysin hukassa ja väsynyt tämän asian kanssa. Vaikka asunkin nykyään eri osoitteessa äitini kanssa, minun voimani menevät siihen, että yritän suojella itseäni ja isää äidin paskamaiselta käytökseltä. Siskoni on tukeni, sekä tuleva aviopuolisoni.

En oikeastaan tiedä mitä tehdä. Koen ”tehtäväkseni” pelastaa isän, vaikka se ei todellakaan taida olla tehtäväni. ☹️

Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 02.07.2008 klo 18:29

Heips,

Oikeassa olet, sinun tehtäväsi ei ole pelastaa ketään. Jokaisen pitää pelastaa itse itsensä. Mutta tukena voit olla. Käypä esim. Narsistien uhrien tuki ry:n sivuilla. Narsismista löytyy netistä paljon tietoa, ja kirjastosta lisää... enemmän kuin jaksat lukea, jos asia sinua kiinnostaa. Se saattaisi auttaa itseäsikin puolisosi kanssa taklatessa, kun voit paremmin sitä kautta ymmärtää, mikä käytöksessäsi on kotoa opittua mikä ei, ja miten tehdä omasta elämästä toisennäköinen kuin vanhempiesi.

Meitä narsistien kanssa eläneitä on paljon, ja niitä jotka kärsivät heistä esim. työkuvioissa toinen mokoma... lueppa hiukan lisää ketjuja täältä ja tulet huomaamaan kuinka tavallista on törmätä tällaisiin sairaasti käyttäytyviin ihmisiin, joille muut ihmiset ovat vain pelinappuloita ei sen enempää.

terveisin
ei enää narsisteihin alistuva
jokujossakin