Kokemuksia ADHD-sopeutumisvalmennuskursseista teini-ikäisen kanssa?

Kokemuksia ADHD-sopeutumisvalmennuskursseista teini-ikäisen kanssa?

Käyttäjä Kinkkis aloittanut aikaan 20.03.2013 klo 20:41 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Kinkkis kirjoittanut 20.03.2013 klo 20:41

Hei!

Meillä on kasiluokkalainen poika, jolla adhd-diagnoosi (sai ekaluokalla) ja nyt lääkäri puhui myös aspergeristä. Lääkitys on ollut käytössä heti alusta lähtien ja esim. koulu on tähän asti sujunut ihan kivasti, toisinaan jopa erinomaisesti. 🙂 Koulussa ei muita tukitoimia ole ollut eikä niitä ole oikein tarvittukaan. Mitään valmennuskursseja ei ole tarjottu eikä ole oikein älytty kyselläkään.

Nyt, kun poika alkaa olla murkkuiässä, niin toki alkaa tulla erityyppisiä haasteita, mitä tähän asti on ollut. Kävin juuri juttelemassa perheneuvolassa pojan asioista ja nyt psykiatrinen sairaanhoitaja ehdotti, että jos hakisimme vaikkapa MLL:n sopeutumisvalmennuskurssille. Juttelin tästä pojan kanssa, joka oli heti vastaan koko asiaa. Koitin netistä hakea tietoa noista kursseista ja jotain löytyi, mutta se tuntui olevan aika yleistä juttua. Olisiko joku ollut noilla kursseilla (tai jonkun muun tahon järjestämällä vastaavalla) ja pystyisi kertomaan ihan konkreettisesti, että mitä nämä kurssit pitävät sisällään? Ryhmä-, perhe- ja kai yksilöjuttujakin joskus, mutta minkälaisia? Pystyisin sitten tarkemmin kertomaan asiasta pojalle.

Poika on itse ihan avoimesti kertonut esim. koulussa kavereille adhd:staan eli sikäli sinut asian kanssa, mutta on nykyään kovasti sitä vastaan, että esim. juttelisi asioistaan kenenkään ulkopuolisen kanssa. Siitä ei kuulemma ole mitään hyötyä ja haluaa vain pähkäillä asioitaan itse ja selviytyy niin kuulemma parhaiten. Itse olisin jonkun tällaisen kurssin kannalla, jotta poika saisi vielä parempia eväitä elämäänsä.

-Kinkkis-