Kohti itsevarmempaa naiseutta, mutta miten…

Kohti itsevarmempaa naiseutta, mutta miten...

Käyttäjä loppispoppis aloittanut aikaan 12.04.2014 klo 18:12 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä loppispoppis kirjoittanut 12.04.2014 klo 18:12

Moi!
Tilanne on se, että rakastan miestäni yli kaiken. Ollaan tunnettu kolmisen vuotta ja aviotaivalta on takana pian vuosi. Itse olen 27-vuotias ja mieheni 34-vuotias. Lapsia meillä ei kummallakaan ole. Mitä yhdessä ollaan puhuttu, ei kummallakaan ole edes tarvetta sellaisia saada. Ja hankalaahan lapsia on saadakin, jos ei seksiä ole. Joten ongelmaan… Olemme viime keväisten häidemme jälkeen rakastelleet/harrastaneet seksiä tasan neljä kertaa. Mielestäni seksimme on todella hyvää. Mieheni sanoo, että niin hänestäkin. Silti mieheni ei halua minua tämän enempää. Tunnen itseni rumaksi, lihavaksi ja epäviehättäväksi kaikilla tasoilla. Mieheni tokaisi kerran, että ”Ehkäpä jos olisit itsevarmempi, voisin halutakin enemmän”. Nämä sanat kaikuvat päässäni edelleen. Mites sitä itsevarmuutta sitten rakennetaan? Mua on edellisissä suhteissani lyöty oikein urakalla maahan ja tehty tiedettäväksi, etten ole koiranpaskaa parempi. Miten oppia totutusta mallista pois? Onko kellään neuvoja parempaa itsetuntoa kohti?

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 12.04.2014 klo 23:24

Kyllä naisen pitäisi saada tukea suhteessa ollessaan kumppaniltaan, niinkuin tietysti miehenkin. Tuohan on ihan kamalaa kuulla toiselta tuollainen lausahdus. Ei se ainakaan itsetuntoa nostata, päinvastoin. Sikäli siis kuulostaa sille, ettet suhteessasi saa tukea itsetuntosi kehittymiselle?

Itse näkisin, että tie hyvään itsetuntoon lähtee siitä, että ensinnäkin mietit, mitä elämältäsi haluat. Mitkä ovat arvosi? Mikä ja kuka sinä olet? Arvostatko juuriasi, perhettäsi? Jos menneisyydessä on hävettäviä asioita tapahtunut, oletko päässyt sinuksi niiden kanssa. Elätkö jalat maassa, rehellisenä itsellesi? Rakastatko sisäistä pientä lastasi? Itseään voi puhutella huonoina hetkinä: " Kulta pieni, ei se haittaa ja kyllä tämä tästä, olet hyvä näin, riität."

Arjen harjoittelulla pääsee eteenpäin. Arkisissa hetkissä ajatteluaan ja asenteitaan hyväksi laittamalla, niin että arvostaa itseään ja huolehtii itsestään, vaalii kehon temppeliä ja samalla psyykkistä hyvinvointiaan. Eli tee asioita, joista nautit ja tykkäät. tarkastele sisäistä puhettasi, haukutko itseäsi vai unnetko mielihyvää itsestäsi. Jos haukut, koeta siirtyä positiiviselle puolelle. Jos tunnet mielihyvää, asia on kunnossa 🙂