Koeta kestää

Koeta kestää

Käyttäjä Luutanen aloittanut aikaan 06.07.2007 klo 16:24 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Luutanen kirjoittanut 06.07.2007 klo 16:24

Olen lukenut viestiketjuasi ja paljon samaa on omassa tilanteessani, itse olen jo keväällä eronnut, mutta
vuosi meni eroa pohtiessa. Onneksi kumppanini ymmärsi itse lähteä, minä en olisi sitä ratkaisua pystynyt
tekemään. Niin paljon puolisoani rakastin silloin, nyt on tunteet jo hiipumaan päin. Omat voimanikin oli jo
vuoden aikana käyneet niin vähiin, että en tiennyt jaksanko eroa käsitellä, mutta pikkuhiljaa ihminen saa
voimia sitä mukaa kun niitä tarvitsee. Kun tuntuu ettei enää jaksaa, saa vielä voimia selvitä yhdestä
päivästä.

Minäkin olen herkkä ihminen ja meitä koskee ikävät asia enemmän, mutta hyvinä aikoina taas hyvätkin
asiat tuntuvat sitäkin paremmilta. Minullakin on kissa, jota yritän hoitaa, vaikka vähälle huomiolle se on nyt
jäänyt.

Tuosta sinun tilanteestasi mieleeni tulee joitain ajatuksia, joita itse olen pohtinut. Miehesi tuntuu
pompottavan sinua, niinkuin oma puolisonikin teki. Pompoteltavana oleminen syö voimia, miehesi on kiltti
ja sen vuoksi äidilliset tunteesi heräävät. Näinhän se on. Mutta jospa yrittäisi jättää hänet rauhaan vähäksi
aikaa, et ottaisi yhteyttä vaikka kuinka haluat. On aika turhaa yrittää saada häntä puhumaan jos hän ei ole
itsekään varma mitä haluaa. Jos antaisit hänen olla ja yrittäisitte kumpikin tahollanne kerätä voimia ja sitten
myöhemmin yrittäisit keskustella. Masennutte kumpikin vain enemmän, kun pidätte epätoivoista yhteyttä.
Kiintymys tuppaa lisääntymään kohtuuttomaksi silloin kun on menettämässä rakkaansa, tiedän sen
kokemuksesta, mutta silloin pitäisi vähän hellittää otetta. Ja vaikka haluatkin miestäsi tukea, se voi olla
oman mielenterveytesi kannalta nyt liikaa, sinun pitäisi keskittyä omaan jaksamiseesi. Rakkauden
kääntäminen ystävyydeksi on pitempiaikainen prosessi ja hyvä tavoite ja täysin mahdollinen, mutta aikaa
siihen menee. Minäkin olen entisen puolisoni kanssa hyvissä väleissä, mutta yhteydenpitoa on rajotettava
ettei tulee liikaa muistoja mieleen. Ja vaikka nyt eroasitkin, varmasti löytäisit vielä joskun uudenkin
rakkaan, vaikka ajatus nyt tuntuu mahdottomalta. Yritä pysytellä reunan tällä puolen ja katkaista kierre
tavalla tai toisella.

🙂🌻

Käyttäjä Kotkatar kirjoittanut 13.07.2007 klo 13:14

Vasta nyt huomasin tämän viestin. Ymmärsin, että vastaus oli osoitettu minulle. Kiitos vastauksesta.Neuvosi ovat kyllä viisaita. Eri asia osaanko niitä sitten noudattaa. 😳 Tämä viikkon on mennyt Eforixin kanssa taistellessa. Yökötystä ja ahdistusta, mutta nyt alkaa jo helpottaa. Ensi viikolla yritän vähän tarkemmin keskittyä taas tähän miesasiaan.

Käyttäjä pajukukka kirjoittanut 13.07.2007 klo 16:14

🙂🌻 hiljaisuus on parempi kuin paljot turhaan lausutut sanat.

🙂🌻Lohdutukseksi riittävät vain muutamat sanat tai yksi, näin kun se ei voi tapahtua tätä kautta on hyvä silloin löytää hyviä sanoja jotka tavoittavat sinut.
Lyhyistä virsi kaunis🙂🌻

siis😉