kiusaamista vai henkistä väkivaltaa?

kiusaamista vai henkistä väkivaltaa?

Käyttäjä raiko aloittanut aikaan 14.05.2014 klo 14:11 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä raiko kirjoittanut 14.05.2014 klo 14:11

olemme olleet 8 vuotta yhdessä.tulin asumaan tänne miehen taloon.alussa oli omat vaikeudet hänen lastensa suhteen.nyt kun lapset on itsenäistyneet (poika asuu vielä samassa pihapiirissä)alkoi miehen kiusanteko tai onko se sitten henkistä väkivaltaa.talous on tiukkaa.pihalla on 4 autoa ollut jo 6-7 vuotta odottamassa korjausta ja ne on täydessä rekisterissä.laskut hän maksaa aina kun on viimmeinen tilaisuus.mutta nyt sitten säästetään.minä jouduin käymään joka päivä kylmässä suihkussa kun sähköä ei voi laittaa päälle.hän itse on vaikka viikonkin ilman suihkua.työ tuolin hän laittoi kentingillä kiinni seinään etten minä enää sitä siirtäisi.jouduin siirtämään sitä että pääsin omalle vaate hyllylle.kun vaihdan sänkyyn lakanat hän ei viitsi käydä suikussa vaikka pystyy istumaan fb ssä todella myöhään yöhön.sänky vaatteet haisee jo yden yön jälkeen.tätä säästöä jatkuu monin eri tavoin.tässä nyt vaan muutama juttu.hänen.poika on joka päivä hyvässä työssä.palkka on hyvä mutta hänen ei tarvi maksaa olemisestaan mitään-saati tehdä täällä mitään.poika on jo 21 vuotias..minä olen yrittänyt nätisti puhua ja joskus olen raivostunutkin mutta kaikki pysyy samana.minua itkettää kun tunnen oloni kiusatuksi 😭 miten muut olette selvinneet tälläisestä?olen kyllä järjestänyt itselleni voimaannutavia juttuja -omia harrastuksia mutta kyllä sitä mielestäni kotona pitäisi asiat olla kunnossa että jaksaa sitten harrastellakkin.

Käyttäjä pöllöhuuhkaja kirjoittanut 16.05.2014 klo 03:17

Raiko, ei ko vaan siittä irtiottoa suunnittelemmaan ja ommaa elämää rakentammaan kohti itsenäisyyttä ja jottain semmosta, ettei o pelekästään vaan toisten ja seinän välissä, tai nyrkin ja hellan välissä, vaan että on omalla elämällänsäkki jottain arvoa. Sitä tullee koko ajan lissää, ko alkaa itte antammaan omalle elämälleen arvoa.

Hyväksymään omat tarpeet. Kuuntelemmaan itteään ja olemaan suostumatta asioihin, joita ei hyväksy. Ja tekemään ittellensä hyviä asioita, mitä olet jo tehnykki, vaan jos se koti on semmonen jossa ei voi olla turvassa ja rauhassa ja levätä, niin sitten pitää hommata oma koti jossa voi.

Se voipi toinen osapuoli herätä koomastaan, jos lähet pois asumaan vähäksi aikaa omillesi. Tai sitten ei heräjä. Sillon se on paras ittensä pelastusliike se, että lähti pois. Ettei tartte jäädä odottammaan että pääsee nyrkin ja hellan väliin.

Aina ne kylmenneet ja vaietut konfliktit tuppaa jossain välissä kärjistymään ja heräämään henkiin. Pelasta ittesi kun vielä voit, jos toinen osapuoli on noinniin rajottava. 🙂👍