Kireä kuin viulun kieli!

Kireä kuin viulun kieli!

Käyttäjä mamma83 aloittanut aikaan 31.03.2008 klo 12:05 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä mamma83 kirjoittanut 31.03.2008 klo 12:05

Liikun ja nukun tarpeeksi, mutta oloni ei parane, missä vika? Huudan miehelleni joka asiasta, hän ei tee mitään ”oikein” tai tekee liian vähän. Olen alkanut myös olemaan mustasukkainen pienestäkin asiasta, esim. kun hän pelaa netissä ja juttelee samalla pelikaverin kanssa. Meillä on lapsi ja olen hänen kanssaan kotona, mieheni käy töissä. Olemme jutelleet asiasta monet kerrat, mutta mikään ei auta. Saamme tarvittaessa omaa aikaa ja mieheni osaa kertoa tunteistaan, mutta se ei vakuuta minua. Tämä alkoi vuosi sitten kun saimme lapsen, aloin lihota ja itsetuntoni laski. Haluan muuttua normaaliksi koska tämä pilaa suhteemme. Olemme kihloissa ja menemme naimisiin seuraavana vuonna. Olemme onnellisia yhdessä, vain tämä on ongelmamme. Kiitos jos voitte auttaa!

Käyttäjä melina kirjoittanut 31.03.2008 klo 12:53

mamma83 kirjoitti 31.3.2008 12:5

Liikun ja nukun tarpeeksi, mutta oloni ei parane, missä vika? Huudan miehelleni joka asiasta, hän ei tee mitään "oikein" tai tekee liian vähän. Olen alkanut myös olemaan mustasukkainen pienestäkin asiasta, esim. kun hän pelaa netissä ja juttelee samalla pelikaverin kanssa. Meillä on lapsi ja olen hänen kanssaan kotona, mieheni käy töissä. Olemme jutelleet asiasta monet kerrat, mutta mikään ei auta. Saamme tarvittaessa omaa aikaa ja mieheni osaa kertoa tunteistaan, mutta se ei vakuuta minua. Tämä alkoi vuosi sitten kun saimme lapsen, aloin lihota ja itsetuntoni laski. Haluan muuttua normaaliksi koska tämä pilaa suhteemme. Olemme kihloissa ja menemme naimisiin seuraavana vuonna. Olemme onnellisia yhdessä, vain tämä on ongelmamme. Kiitos jos voitte auttaa!

Hei mamma83!

Tuttuja tuntemuksia kuvailit. Itse olin juuri samanlainen: tiuskin ja äyskin miehelleni pikkuasioista, milloin hän ei tehnyt kotitöitä tai jos teki niin teki huonosti. Mustasukkaisuuskohtauksia tuli myös ja juuri samalla tavalla esim. messengerissä juttelemisesta tms. Itse voin noihin aikoihin tosi huonosti henkisesti, olin (ja olen edelleen, mutta saan lääkitystä) masentuntut ja ahdistunut, mutta en osannut ilmaista pahaa oloani muuten kuin käyttäytymällä typerästi miestäni kohtaan. Kun sitten hain ammattiapua ja pääsin juttelemaan tilanteestani sekä aloitin lääkityksen, myös tiuskiminen ja mustasukkaisuuskohtaukset ovat vähentyneet, koska alan voida itse paremmin. Minullakin iso syy pahan oloni ja mustasukkaisuuden taustalla on huono itsetunto. Masentuneena myös ajattelutavat ovat vääristyneitä: ajattelee itsestään vain pahaa ja luulee ettei kukaan oikeasti välitä. Minua auttoi keskustelu kumppanin kanssa pahasta olosta ja siitä etten tahallani ole hänelle ilkeä. Tsemppiä Sinulle!

Käyttäjä helemi kirjoittanut 01.04.2008 klo 07:24

Puhu neuvolassa tai jossakin, olisko takana synnytysmasennus.

Käyttäjä mamma83 kirjoittanut 01.04.2008 klo 08:48

kiitos melina! minulla on masennuslääkitys joka ei ole vielä kunnolla auttanut, toivottavasti siitä alkaa olla apua kun alkaa tehoamaan. saan onneks puhuttua mieheni kanssa ja hän yrittää ymmärtää. käyn psykologilla, mutta joudun vaihtamaan hänet toiseen, koska en saa häneen yhteyttä. jos on jotain vinkkejä mitä voisin tehdä nyt kun ei lääkitys vielä auta, niin kertokaa ihmeessä.