Keskustelua seksuaalisuudesta
Vastaisikohan kukaan näin henkilökohtaiseen aiheeseen. En tiedä mistä muualta voisin saada mielipiteitä. Terapeuttini sivuutti asian sanomalla että seksuaalisuushan on turvallisuutta ja läheisyyttä, kun kysyin häneltä sexpon seks.neuvojan kehotuksesta, olisiko hänellä valmiuksia antaa seksuaaliterapiaa.
Olen naisena tuntenut – myös 25 v avioliitossa – että kelpaan kyllä miehelle fyysisen tyydytyksen saamiseen, mutta minuuteni ei ole tärkeä. Osaksi taustalla on isäni ja äitini suhde, osaksi yhteiskunnassa vallitseva naisen asettaminen seksuaaliobjektiksi. Paljon myös omat kokemukseni miesten parissa, joiden perusteella tuntuu että miehet eivät kyllä liitä seksuaalisuuteen turvallisuutta ja läheisyyttä. Naista käytetään sen aikaa kunnes saadaan oma fyysinen tyydytys. Se on loukannut syvältä.
Suren kuitenkin sitä, että elämästäni puuttuu kyky nauttia seksuaalisuudesta. Olenko minä vain näin vaikea? Osaatteko te muut naiset heittäytyä nauttimaan fyysisyydestä? Mitä voin tehdä? Mistä saan apua?
Erosin vuosi sitten ja ex-mieheni sanoikin, että olen seksuaalisesti estoinen. Totta, että hänen lähestymistapansa eivät saaneet minua innostumaan erotiikasta. Koskettelu oli joko ei-mitään tai sitten genitaalisille alueille, mikä tarkoitti aina, että kohta pitäisi olla valmis seksiin. Vaikutus oli päinvastainen kuin hän toivoi.
Toivottavasti tästä lähtee kehittymään ehkä muitakin auttava ketju.
2003