Käytöshäiriöinen nuori

Käytöshäiriöinen nuori

Käyttäjä Mari12 aloittanut aikaan 10.04.2017 klo 20:56 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mari12 kirjoittanut 10.04.2017 klo 20:56

Vertaistukea kaipaisin. Olen kohta 15-vuotiaan nuoren äitipuoli. Olen nuoren elämässä ollut mukana 10-vuotta. Nuori oli jo lapsena haastava. Mieheni joutui tekemään raskaan päätöksen reilu vuosi sitten ja nuori otettiin avohuollon sijoitukseen lastensuojelulaitokseen. Paljon on tarinaa takana, alkanut jo ennen minua, enkä niitä ala ruotimaan. Itsellä on jo tarpeeksi paha olla tuon sijoituksen vuoksi ja nyt tuntuu, että nuori syyttää minua kaikesta. Tuntuu, että hänellä on aikeena vain minun ja isänsä erottaminen. Olen aina tullut hyvin toimeen nuoren kanssa, jo lapsesta saakka. Nyt minua ahdistaa niin tämä nuoren mielen muutos minua kohtaan.
Saisinko ajatuksia, jos jollain on ollut samanlainen tilanne?

Käyttäjä Isabella0 kirjoittanut 12.04.2017 klo 08:29

Mun poika joutui sijoitukseen juurikin ollessaan n. 14 vuotias. Hänellä todettiin kongitiivisen ymmärtämisen laajaalainen vaikeus psykiatrisella hoito jaksolla. Hän hakeutui itse sairaala hoitoon kun ei kestänyt enää perhekodin liian tiukkoja sääntöjä ja jatkuvia tapaamisien peruuntumisia esim tupakoinnin vuoksi.
Nyt hän on 23 vuotias ja hänellä on kaksi ihanaa lasta.
Muuta en voi sanoa kuin että olisi hyvä vähän tutkia, josko jokin diaknoosi löytyisi käyttäytymiselle.

Käyttäjä Mari12 kirjoittanut 12.04.2017 klo 19:33

Hänellä on ADHD, johon lääkitys, sekä käy tapaamassa säännöllisesti psykoterapeuttia. En huomannut sitä aloituksessani mainita.
Kaikki olemme koittaneet, hän on ollut osastohoidossa/tutkimuksissa kuusi viikkoa, käynyt terapiassa, vaihdettu lääkitystä ym. Olemme myös vanhemmat olleet terapiassa keskustelemassa pojasta.
Alan olemaan vain niin väsynyt tähän taistelemiseen.

Käyttäjä Isabella0 kirjoittanut 15.04.2017 klo 08:50

Voimia sinulle. Tiedän tunteen varsin hyvin. Ainut asia on se että hylätäkkään ei voi. Olisiko mahdollista ottaa pieni loma? Järjestää hetki aikaa vain itselle.
Käydä vaikka itse yksin esim sukuloimassa jne.

Käyttäjä Mari12 kirjoittanut 15.04.2017 klo 23:53

Kiitos! Pitää kyllä ottaa omaa aikaa.