Löysin tämän sivuston juuri kuukausien etsinnän jälkeen, ja melkein itkin lukiessani aiempia aloituksia aiheesta. Luulin todellakin olevani ainoa hullu maailmassa asiani kanssa. En nostanut vanhoja ketjuja esille, vaan aloitin uuden..
Maailmaani ja avioliittoani piinaava ongelma on siis se, etten kestä että joku nainen maailmassa menisi ulkonäöltään minun ohitseni, ja nimenomaan mieheni silmissä (muilla ei ole väliä mitenkään). Aiemmin, ei kauaakaan, en kestänyt edes hänen sanovan jotain naista kauniiksi. Mieheni ei ole koskaan sanonut mitään ”normaalia ihmistä” loukkaavaa asiaa, eikä edes puhu naisista tai niiden ulkonäöstä, ellen kyselisi. Minulla on pakonomainen tarve kysyä kaikista vähänkin hyvännäköisistä naisista ”oliko hieno?”, ”oliko parempi kun mä?”.. Aiemmin mies uskalsi sanoa jos joku oli ihan nätti, mutta sittemmin alkoi minun kohtausteni jälkeen ”softailla” asiaa. Hän myönsi sen jokin aika sitten, ja sen jälkeen olen ollut aivan hermoraunio. Kyselen kaikki lehtikuvien naisia myöten, googlaan ja tarkastan alkavien elokuvien naistähdet, ettei vaan tulisi liian hyvännäköistä naista toljotettua paria tuntia. Kaikkein pahin asia, joka sai pääni aivan solmuun, oli se kun kyselin voisiko joku olla kauniimpi hänen mielestään kuin minä.. Vastaus oli ”no onhan se teoriassa mahdollista” ”jollain voi olla joku osa vartalosta kauniimpi”. Muserruin aivan täysin. Hän ylistää vartaloani ja on tehnyt sitä alusta asti, mutta ajatus siitä että joku on vielä hienompi.. EN KESTÄ SITÄ! Hän on myöhemmin sanonut ettei usko sellaista koskaan näkevänsä, maailma on täynnä kauniita naisia, muttei mikään mene ohitseni. Hän kysyy eikö rakkaus merkitse minulle mitään, tottakai! Mutta tieto joistain hienommista naisista vie haluni seksin suhteen, enhän silloin voi olla maailman seksikkäin ja ainoa joka hänet sytyttää.. Kuolisin, jos tietäisin hänen toteavan hiljaa mielessään, nähtyään toisen naisen, että se oli kauniimpi kuin oma vaimo. Ongelma ei häviä jos siitä ei puhuta ääneen. Olen lukenut muilta palstoilta mustasukkaisuudesta, ja naiset ovat monesti olleet sitä mieltä, etteivät he halua tietää, ja jos ei tiedä, ei tunnu pahalta. Silloinhan elää valheessa! Rakasta mieheni rehellisyyttä, vaikka se hänen mielestään onkin syy ongelmiini. En usko, rehellisyys on arvokasta, minä vain en osaa käsitellä asiaa. Pelkään hänen pian alkavan valehdella ja ”softailla” asioita.
Tälläkin hetkellä tilanne on paha.. Mieheni on töissä, ja viimeisin viesti sieltä oli ”En halua elää sun kanssa enää. Kun et ymmärrä mua. Rakastan sua ja olet mulle ainoastaan se kaunein nainen. On varmaan ihmisiä jotka on kauniita, mut mulle ne on massaa vain. En jaksa enää. Haluan lopettaa.”
Miksi ihmeessä tänne purnaan tätä…? En tiedä, oli pakottava tarve kirjoittaa johonkin.. Olen lupautunut menemään puhumaan asiasta, mutten usko että kukaan puhumalla asiaa muuttaa, tai sitä miltä se minusta tuntuu. Uskon saavani mieheni muttamaan mielensä eron suhteen, olen tehnyt sen ennenkin, mutta onko se oikein häntä kohtaan? Ei.. Tiedän että hän rakastaa minua todella paljon, mutta kärsii myös todella paljon. Niin myös minä, ja olen voimaton omien ajatusteni ja tunteideni kanssa. En kertonut täällä sen enempää kaikista kohtauksistani ja mitä kaikkea olen hajottanut ym., mutta paljon on säröjä tehty, ihmiseen ja kotiin. Olisinko oikeudenmukainen jos lähtisin ja antaisin hänelle rauhan asiasta. Ei se hänestä onnellista tekisi. Ehkä ajan kanssa tekisikin..
Monesti on eroasiasta päätetty ja silloin saan paremman olon hetkeksi. En tiedä miksi. Olen ajatellut että tahtoisin lakata rakastamasta, niin samalla kaikki olotilanikin häviäisivät. Olen päättänyt samalla etten enää koske yhteenkään mieheen enää koskaan, koska jollei tämä kultakimpale näe asioita muista naisista niin ”kuin minä tahdon”, niin ei kukaan.
En kuitenkaan ymmärrä kuinka hän näkee asian, sanoessaan ensin ”ettei kukaan mene ohitsesi, olet kaunein minun silmissäni”, ja toisena hetkenä hän sanoo, että ”voihan se olla mahdollista että sellaisia on”. MITÄ KOHTAA EN YMMÄRRÄ? 😑❓
Pahoitteluni todella sekavasta tekstistä, sekava on nainenkin.. En kaipaa kommentteja ”Mene hoitoon”, tiedän että hoidettavaa on.. En odota saavani ratkaisua mieletilaani myöskään, mutta luin (toisaalta helpottuneena) muista aiemmista teksteistä vastaavia tapauksia, ja jos joku on jollain asteella voittanut ongelmansa, se olisi ihana tietää.