tässä hieman taustaa itsestäni. Olen päälle 20v nainen, naimisissa. Lapsia minulla ei ole. Minulla on pitkä yhteinen historia mieheni kanssa yli 9vuotta. naimisissa siitä noin vuoden. Taustalla on isän väkivaltainen käytös ollessani pieni.
Suhteemme mieheni kanssa on aika normaali, mutta mieheni on todella pomo tyyppiä, kaiken pitää mennä hänen ehtojen mukaan, muuten hän osoittaa heti mieltään. Joskus jopa puheillaan antaa ymmärtää etten tee tarpeeksi (oli asia sitten kotitöihin tai mihin vaan liittyen) Sanon tai teen mitä vain, aina jotain on vialla. Kotona hän sättii minua, mutta muiden nähden esittää niin täydellistä aviomiestä. Lisäksi hän käyttää joskus voimakeinoja suuttuessaan, niistä jää jäljet, mutta syvemmät jäljet jää henkisesti. Sitä ei tapahdu usein, mutta noin kerran vuodessa. Valitankohan turhasta vai pitäisikö harkita vakavasti eroa, väsyttää.
Soppaa hämmentää vielä se, että olin löytänyt itselleni hyvän ystävän, jolle saatoin kertoa kaikki asiat. No niin, tämä ystävä on mies puolinen. Aloimme lähentyä, joten meidän oli pakko laittaa välit poikki. Olenhan naimisissa. Mutta nyt elämässäni on suuri tyhjä aukko, en voi puhua kenellekkään. En olisi halunnut laittaa poikki, mutta oli pakko ☹️ Paremminkin hän toivoi niin. Ymmärrän, ettei toisena miehenä olo helppoa ole. Joten en ota yhteyttä kun niin olen luvannut. Mutta mä oikeasti välitin hänestä. Välitän edelleen… ☹️
En haluaisi erota. mutta taidan tietää ettei hänen luonteensa muutu. Meillä on talo ja velka. Yhteiset tavarat ja kaikki, mitä ihmettä pitäisi tehdä. Ero on vaikea, ja onkohan se ruoho kumminkaan vihreämpää toisella puolella..
Ei tämä helppo tilanne ole. mitä pitäisi tehdä? Olen ajatellut sitäkin, että jos mua vielä kerran lyödään, niin lähden. Vai pitääkö lähteä sitä ennen? 😯🗯️