Kannattiko kertoa puolisolle diagnoosista, no ei…

Kannattiko kertoa puolisolle diagnoosista, no ei...

Käyttäjä Pipi4 aloittanut aikaan 27.12.2015 klo 01:55 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Pipi4 kirjoittanut 27.12.2015 klo 01:55

Onko muille käynyt niin että kun puolisolle on luottamuksella kertonut diagnoosin joka kohdallani on epävakaa persoonallisuushäiriö, puoliso nojaa aina siihen? Eli hän saa tehdä mitä tahansa, mutta minä hullu vaan sekoilen häiriintyneenä!? Onko lääkkeet otettu? -vittuilua jatkuvasti, sekä kysymyksiä oletko hullu vai sairas, tyhmä idiootti vai kusipää?

Hän ei ymmärrä ollenkaan vaan pahentaa asiaa nyt kun riitelemme jatkuvasti… Lisäksi hän kertoo asioistani ja diagnoosista kaikille ympäri kyliä. Kadun suuresti että ikinä kerroin puolisolleni tästä, hän on ainut johon luotin ja olen kertonut niin sitten käy näin. Olen todella pettynyt häneen… Mutta sitten kalvaa ajatus, toimiiko puolisoni normaalisti ja minä häiriintyneesti koska minullahan se diagnoosi on ja olenko siten tulossa hulluksi oikeasti? Apua😋

Käyttäjä joku toinen kirjoittanut 27.12.2015 klo 15:50

Ei todellakaan toimi normaalisti, tuo on pikkumaista! Potkisiko puolisosi vammaista? Herjaisiko ja naureskelisiko syöpäpotilaalle? Todella ala-arvoista käytöstä puolisoltasi sinua kohtaan. Kysypä häneltä, mistä tuo ilkeys kumpuaa. Pelosta? Omasta epävarmuudestaan? Omasta keskenkasvuisuudestaan? Tietämättömyydestä? Ja mitään asiaa hänellä ei ole levitellä sinun luottamuksella kertomia asioita ympäri kyliä. Hän on rikkonut teidän välisen luottamuksen. Vaikkei miehelläsi ole diagnoosia (saattaisi vaikka olla, jos menisi lääkäriin) sydämen sivistys häneltä puuttuu.

Käyttäjä Hohhoijaa kirjoittanut 30.12.2015 klo 10:31

Itsellänikin on diagnosoitu epävakaa persoonallisuushäiriö. En ikinä katselisi tuollaista käytöstä kumppanilta. Tuo vain aiheuttaisi henkisen kuilun sisälläni kumppania kohtaan enkä pystyisi luottamaan enää ollenkaan.

Oletko kertonut hänelle miltä susta tuntuu, kun hän käyttää tätä diagnoosia sua vastaan? Kärsit vain itse tuollaisessa suhteessa. Ansaitset kumppanin, joka hyväksyy sut sellasena ku oot eikä käytä sun ongelmia sua vastaan. Ero olisi ihan hyvä vaihtoehto, valitettavasti..

Käyttäjä peruskallio kirjoittanut 11.02.2016 klo 08:48

Itseäni helpottaisi kovasti jos puoliso pystyisi tämän kertomaan, sillä on hyvin raskasta tietää asiasta, mutta siitä ei ole koskaan puhuttu. Pitkään ihmettelin ja olin aivan hukassa kun en ymmärtänyt puolisoni impulsiivisuutta ja nopeasti syntyvää raivoa, joka voi alkaa melkein mistä tahansa asiasta, joka ei häntä miellytä. Myöhemmin hän on sitten jälleen aivan normaali, aivan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Mutta väärin on se, että kerrottuasi toinen käyttää sitä sinua vastaan. Tällä hän ehkä purkaa nyt omaa pahoin vointia ja kyvyttömyyttä käsitellä asiaan. Toivottavasti voitte puhua tämän kertomisen seurauksista ja sopia miten asiaa yhdessä käsittelette. Yleisesti ottaen kannatan kuitenkin, että asiasta kertoo, sillä ainakin oma elämäni on ollut varsin tuskaista ja haastavaa ja on ollut hyvin vaikeaa ymmärtää miksi. Elämänlaatuni romahti tämmöisen parisuhteen myötä ja aikaisempi tieto olisi helpottanut kun tietää, että toinen ei vain voi aina asioille mitään.