Kaksisuuntainen mielialahäiriö ja seurustelu
Hei
Löytyykö tämän keskusteluryhmän kautta ihmisiä joille on tullut seinä vastaan seurustelussa siksi että kumppani sairastaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä tai itse sairastaa ja onko onnellisia tarinoita jossa suhde kestää??. Olisi mukava vaihtaa ajatuksia aiheesta. Itse olen joutunut lähtemään suhteesta pois koska en jaksanut enää. Meno oli liian lujaa, maniajaksoissa viina virtasi ja millään ei ollut mitään väliä. Koen että asiamme olisi voinut olla toisinkin. Rakastamme toisiamme ja meillä oli muuten erittäin hyvä suhde. Tämä sairaus vain hoitamattomana teki suhteestamme ”selviintymisleirin” joka henkisesti vei voimat ja oma jaksaminen alkoi olla vaakalaudalla. Aina kun tuli hetkeksi parempi jakso niin kohta tuli uusi ”hulluus” ja uudet selvittelyt. Miesystäväni oli liian ylpeä tms ottamaan ”yhteiskunnan apua vastaan” ja omat keinot eivät apua tuonneet, 2 kk välein elämä meni ”uusiksi”. Hän kävi jonkin verran hoidoissa mutta suhtautui niihin ”skeptisesti” ja samoin oli lääkkeiden käytön suhteen. Luulempa että maniajaksoista luopuminen oli yksi este, koki silloin itsensä parhaimmillaan olevaksi, vaikka jälkikäteen häpesikin asioita joita silloin tuli tehtyä. Itse jaksoin yli 3 v. uskoa siihen että joku päivä hän ottaa vastuun omasta elämästä ja ymmärtää kuinka tärkeää on hoitaa sairauttaan, tämän voimalla menin monta uskottomuutta ja pelottaviakin asioita läpi. Mutta ainut mikä tuli oli se että kun miesystäväni tajusi että tosissaan haluan erota jos juominen ja sekoilu jatkuu, niin hän etsi uuden naisen rinnalleen. Nyt sitten olemme erossa ja kumpikaan ei ole onnellinen. Minulla on vähän tehtävissä tämän asian suhteen ja hän ei halua edelleenkään hoitoja ja hakee nyt uutta ”elämänsä naista” joka tuon kaiken kestäisi ja sen avulla sitten elämä tulisi tasaisemmaksi ja olisi tulevaisuus. Vähän niinkuin hattua vaihtamalla uskoisi tulevansa järkevämmäksi.🙂🌻