Kaikki hyvin...kulisseissa.
On isä, äiti ja kolme ihanaa lasta. Lisäksi perheen onnea lisää vielä koira. Vanhemmat käyvät töissä, kaksi lapsista koulua ja nuorin vielä päiväkodissa. Kaikki on siis hyvin… Vai onko?
Se mitä muut ihmiset näkee, ei tiedä tätä kaikkea. Paitsi nyt on tullut julki asioita viranomaisille äidin vihdoinkin herättyä ja hakemaan apua.
10 vuotta sitten kaksi ihmistä aloittivat ”katsomaan mitä tapahtuu” suhteen. Mies otti hienosti huomioon yh-äidin ja hänen lapsensa. Arki sujui hyvin n. vuoden, mutta sitten alkoi joku ihme ”paha” nostaa päätään miehen ollessa humalassa. Uhkailu kohdistui aluksi vain äitiin, sitten jo 4 vuotiaaseen lapseen. Krapulassa oli olo kurja ja morkkikset käytöksestä sai äidin unohtamaan tapahtuneen. Kaikki oli taas hyvin, ja odotettiin vauvaa syntyväksi. Odotusaikana pari kertaa se ”paha” nosti taas päätään, mutta silti kaikki unohtui taas. Vauva syntyi ja kaikki oli pitkän aikaa hyvin, kunnes isä otti muutaman oluen. Äiti ja iso-sisko sai taas kuulla uhkauksia…. Tätä jatkui muutamia kertoja vuodessa.
Viisi vuotta on eletty, perheeseen synti vielä yksi lapsi. Saman kaavan mukaan on menty, pitkiä aikoja ettei tule mitään ongelmia. Äiti ja tytär kuitenkin on kuunnellut muutamia kertoja sitä samaa paskaa… Myös fyysistä väkivaltaa on mahtunut joukkoon, mikä kohdistunut vain äitiin.
Tilanne nyt: Olen siis vihdoinkin uskaltanut avata suuni ja kertoa ettei kaikki ole hyvin. Teini-ikäinen tyttö saa nyt apua kokemiinsa traumohin mitä isäpuoli on aiheuttanut, syyttää voi myös minua, koska annoin tapahtumien jatkua niin monta vuotta. Itse olen hakeutunut myös hakemaan apua ammattiauttajalta. Mies kuitenkin on vielä saman katon alla, mutta on vihdoin tajunnut sen, että ero ainut vaihtoehto. Täytyy vain toivoa, että pysyy selvinpäin niin kauan kun asunnon saa.
Mies on selvinpäin mahtava isä ja aviomies, enkä olisi näin halunnut tapahtuvan. Mutta lapsilla on vielä elämä edessä, eikä heidän todellakaan tarvitse katsella/kuunnella kamalia asioita.
Aika sekava vuodatus, ja tässä vain murto-osa siitä mitä olen antanut tapahtua. Nyt kuitenkin yritän kaikkeni, etten olisi täysin epäonnistunut äitina, ja lapsillani olisi parempi olla!