Oletko harkinnut terapiaa? Koska olet nuori, saat varmasti B lausunnon ja sitä kautta Kelan tukeman terapian. Olen sen käynyt ja se on ollut paras mahdollinen päätös, mitä olen ikinä elämässäni tehnyt.
Nuo tunteet kuulostavat hyvin tutulta. Olen Bordeline Personality, mutta nykyään hyvin tasainen ja kaikin puolin jo terve, tosin sinua vanhempi.
Ensinnäkin vaikuttaa siltä, että sinun perusturvan tunne on melko hatara. Pelkäät, että poikaystävä jättää ja sitä seurauksia, mitä siitä koituu. Pelkäsin itse samaa aikanaan hysteerisesti peräti 8 vuotta, kunnes se pahin sitten tapahtui. Minut jätettiin ja vielä toisen vuoksi. Olin erittäin masentunut hetken aikaa, mutta pian huomasin, että elämäni ei romahtanutkaan vaan olen itse rakentanut itselleni sellaisen elämän, ettei se ollutkaan riippuvainen tuosta miehestä. Asiat jatkuivatkin ihan normaalisti ja lopulta tapasin uuden miehenkin. Se, mitä yritän sanoa on se, että pelkäät varmasti turhaan. Vaikka se pahin pelkosi tapahtuisi, selviäisit siitä ja huomaat, että et ole riippuvainen kenestäkään. Olen siitä varma 🙂
Toisennakin on tärkeää ymmärtää, ettei ihmisiä voi laittaa mihinkään paremmuusjärjestykseen. Ei ole olemassa huonompia ja parempia tyttöystäviä. Kun ihminen ihastuu tai "vaihtaa kumppania", ei ihminen vaihda mitenkään parempaan ihmiseen tai siksi, että vanha on jotenkin viallinen tai huono. Ihmiset kohtaavat uusia ihmisiä ja heidän välille voi muodostua side. Minut on jätetty toisen vuoksi, ja tämä toinen oli vain erilainen kuin minä. Joissain asioissa mahdollisesti parempi, joissain huonompi. Ja jos katsot ympärillesi ja mediaa niin äärimmäisen kauniit menestyvätkin naiset voivat kohdata tyytymättömyyttä kumppaniltaan. Maailman kauniimpia ja menestyneimpiä naisia saatetaan pettää. En sano tätä siksi, että pelottelisin pettämisellä (koska ei kuitenkaan ole todennäköistä, että näin kävisi) vaan siksi, että ymmärtäisit, ettei se ole sitä kiinni miten "hyvä" ihminen on erilaisilla mittareilla.
Ihmiset ovat vain erilaisia 🙂
Sinuna työstäisin sitä perusturvan tunnetta ja minäkuvaa. Miten sinun olisi turvallinen ja hyvä olla, vaikka tulisi ero tai tapahtuisi jotain ikävää? Lisäksi olisi hyvä saada sellainen stabiili terve identiteetti ja minäkuva. "minä olen tällainen, joku toinen on erilainen" - vältä kaikkea vertailua, koska se on turhaa eikä se kuvaa ympäröivää maailmaa eikä todellisuutta. Ja harkitse terapiaa, se on paras sijoitus, mitä voit tulevaisuutesi tehdä.