hei, olen lukenut miten ihmiset kirjoittaa, kun heidät on jätety. Olen koettanyt löytää, jotain, joka teki saman ison päätöksen kuin minä. Sanoin vuoden alussa miehelleni, että haluan erota.
Me oltiin yli 11 vuotta naimisissa. Nuorena tavattiin, ja samantien yhteen. Toki opiskeltiin mutta aina yhdessä. Ei oikein muita.. Jäi nuoruuden juoksut juoksematta. Sen perään joskus olen haaveillut. Tuli ihanat lapset, asuntolainaa helvetisti. Ja tämä nainen ei ole tyytyväinen. Minusta alkoi tuntua, että kutistun. Että elän vain muita varten, en itseäni. Teen kaikki miten muut tahtoo (silleen kuin toisten kuvittelen toivovan minun tekevän) En osannut pyytää apua kotihommiin mieheltä, hän teki omiaan ja minä muut. Lapsille sittne tiuskin! Eikö reilu äiti?? Helvetti minua. Kesällä, syksyllä se sittne meni niin, etten enää voinut sanoa rakastavani. Käytiin juttelee kriisikeskuksessa, halusin löytää sen rakkauden vielä. En löytänyt silti. Mielestäni yritin kaikkeni, mieheni ei ollut samaa mieltä. En tahtonut, että minua kosketaan. Sitten taas päätin, kyllä, tämän täytyy onnistua. Mikään ei tuntunut oikealle.
Sitten sanoin sen, haluan erota. Mieheni maailma romahti. Tein kamalan väärin toiselle ihmiselle, joka on ollut se kaikkein tärkein.
Hän muutti pois. Lapset ihmeissään. Mutta minun on nyt ollut kevyempi olla. Olen voinut olla Minä. Tämä nainen, josta löytyy vielä se mahtava nainen! En ole ihan vielä häntä esille saanut, mutta saan vielä. Olen näin päättänyt.
Olen tällä hetkellä yksin kotona. Lapset viettää aikaa isänsä kanssa. Tätä jouto aikaa ihmettelen edelleen. Kukaan ei ole pyytämässä mitään, saan olla yksin. Toisaalta se vähä tuntuu oudolle.
Mutta saanko minä olla sympatiaa vailla puoleeni? Rohkaisijoita löytyy jätetyille ja petetyille. Tässä ei meillä muuten olla kyse. En edes tiedä miten osaisin olla toisen miehen kanssa kun ollut aika vaan yhden ja saman miehen kanssa.
Onko minulle saman kokeneita ihmisiä, joista vois tulla vaikka kavereita? Vai olenko yksin?
Olen vaan päättänyt selvitä. Seura tekisi siitä helpompaa.. Saako tälläseen tilanteenseen olla helpotusta vailla?
-Ei enää niin ”sekaisin” vaan paljon varmempi jo-