Olen risteyksessä, enkä enää tiedä mihin suuntaan lähtisin. Olen ollut suhteessa mieheni kanssa 7v. Mies on aivan järettömän ihana kun kaikki on hyvin. Mutta jos vähänkin haluan kyseenalaistaa jotakin asiaa, tai haluan sanoa mikä loukkasi minua tai ihan mitä vain mikä liittyy suhteeseen, niin mies raivostuu samantien. Mies ei anna minun puhua, vaan jo yhden lauseeni jälkeen huutaa ja meuhkaa ja vetää omat johtopäätökset. Vaikka koitan sanoa ettei tuollaisesta ollut edes kyse, niin häntä ei enää kiinnosta vaan hän lähtee tilanteesta pois. Useimmiten tästä seuraa useiden päivien mykkäkoulu ja mies kävelee kuulokkeet päässä monta päivää. Jos yritän mennä sanomaan että voisitko kuunnella, hän tokaisee ettei enää kiinnosta. En siis ole saanut juuri koskaan kerrottua hänelle mikä minua suhteessa satuttaa tai vaikka saisin, niin se on uhka hänelle, ei minulle. Joskus pyydän anteeksi käytöstäni ja odotan mieheltä samaa. Sitä anteeksi pyyntöä ei vain ikinä tule. Mies ei juo, ei petä ja kun kaikki on ok, niin hän on todella kiva ja hänen kanssaan synkkaa kaikki. Mutta sitten on tämä toinen puoli. Mies muuttuu kuin päivästä yöksi jos sanon mitä vain negatiivista hänen käytöksestään. Jos hän esim. käyttäytyy liian vaativasti lapsiani kohtaan, niin auta armias jos edes yritän kyseenalaistaa hänen käytöstään. Hän suuttuu samantien ja tosiaankin, oli kyse mistä tahansa mikä liittyy hänen kyseenalaistamiseen tai suhteen ongelmiin joista pitäisi puhua, niin hän raivostuu, aloittaa mykkäkoulun joka johtaa usein siihen että lopulta neljän päivän jälkeen olen henkisesti niin rikki, että saatan korottaa ääntä, jolloin mieheni sanoo ettei täällä voi olla kun sinä huudat ja hän pakkaa ja lähtee mökille, josta hän sitten lähettelee viestejä, joissa ilmoittaa minun olevan narsisti kun en kuulemma koskaan ole missään väärässä. Minä, joka olen se joka pyytää anteeksi ja joka on se joka jää ilman anteeksi pyyntöjä. Minä, joka pyydän useasti että saisinko kertoa mistä oli kyse ja mitä tarkoitin ja jolle sanotaan että asia meni jo, tai ettei kiinnosta enää jne. minä olen se narsisti. No, nyt olen kuitenkin risteyksessä ja punnitsen asioita. Vaaka kun näyttää olevan yhtä painava molemmin puolin. Eli hyväksynkö mieheni hirviömäisen henkisen väkivallan ja sen etten koskaan tule saamaan oikeutta riidellä normaalisti, saati edes tuoda esille asioita jotka koskevat miestäni tai suhdetta. Hyväksynkö tämän siis siksi, että tätä tapahtuu noin kerran kuussa, kun kaikki muut päivät ja viikot mies on enemmän kuin kukaan mies tähän asti. Kuuntelen mielelläni mielipiteitä. Olen aivan yksin ja kaikki keskustelu on tervetullutta.😪
Sinun täytyy olla kirjautuneena, että voit vastata tähän aiheeseen.