Jännittäminen syö elämäniloni!
Hei!
Onko muita jännittäjiä? Tuntuu, että mulla menee välillä mieli nurin tämän jännittämiseni kanssa. Tuntuu, että on kaksi vaihtoehtoa, joko turruttaa tunteensa kokonaan ja masentua tai sitten kestää ajoittain sietämätöntä jännittämistä ja pelkotiloja. Heti jos joku asia tuntuu minusta tärkeältä niin alan jännittämään. En tiedä onko se epäonnistumisenpelkoa vai johtuuko kenties vanhoista traumoista. Isäni satutti minua pahasti useita kertoja lapsena, loukkasi sanoillansa. Nyt mulla on sitten sellainen arvottomuuden tunne, ja pelko etten ole riittävä ja pelko ennenkaikkea siitä että mua satutetaan jos uskallan välittää taas jostakin ihmisestä. Enkö pysty suomaan itselleni rakkaussuhdetta, vaikka en mitään muuta maailmassa toivo kuin että mua rakastettaisiin. Mulle on jäänyt tuosta isän kaltoinkohtelusta sellainen olo, että pelkään esimerkiksi työpaikalla koko ajan, että mulle aletaan huutamaan tai että olen tehnyt jotain väärin ja mut nolataan.
Tuo jännitys alkaa mahasta. Heti aamulla se herättää mut aikaisin ja alkaa jäytämään. Tiedän että se on pelkoa. Sitten mulla alkaa kulkea päässä kaikkia pelottavia ajatuksia, entä jos oksennan sen toisen ihmisen nähden, mitä jos se ei ymmärrä, ettei mulle aina jännittämisen takia maistu ruoka, entä jos tää ei mene koskaan ohi, entä jos mut jätetään tämän takia. Toisaalta tiiän, että kestän mitä paskaa tahansa. Olen tottunut siihen, että elämä potkii päähän niin nousen siitä aina jotenkin. Mutta en haluaisi tuon jännittämisen takia pilata orastavaa suhdetta, jossa mullakin voisi kerrankin olla tunteet pelissä. En haluais että mun vaihtoehdot on tylsä, rakkaudeton suhde jossa ei tartte pelätä, koska enhän edes välitä tai yksinäisyys. Ihmiset auttakaa!