jääminen vs. lähteminen

jääminen vs. lähteminen

Käyttäjä Harhakuvitelma aloittanut aikaan 19.04.2009 klo 13:00 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Harhakuvitelma kirjoittanut 19.04.2009 klo 13:00

Hei. Olen uusi tällä sivustolla ja ajattelin nyt kirjoittaa tänne.
Olen 20v tyttö ja olen ollut parisuhteessa kohta 6vuotta 23v miehen kanssa. meillä on poika, vähän yli vuoden vanha.
tarinamme on niin tapahtumarikas, etten osaa oikein sitä lyhentääkään. erosimme pari kertaa muutamaksi viikoksi, molemmilla satunnaisia panoja silloin. ja sitten se tuli kuvioihin, lyöminen. olen ottanut useamman kertaa turpaan mieheltä. kamalia sanoja ja uhkauksia. sitten anteeksipyynnöt, ”ei koskaan enää, tämä oli viimeinen kerta, rakastan sinua..” ja kaikki oli hyvin. …Kunnes tuli seuraava kerta. ja sitten taas ja taas ja taas..
Satuttaminen ei ole ikinä ollut silleen ”vakavaa” että olisi tyyliin veitsen tai jonku kanssa oltu tulossa päälle tai että olisin joutunut sairaalaan. mutta, pelkät sanatkin voi satuttaa pahasti. ja oli lyöminen miten pientä tahansa, se on vakavaa aina!

….raskausaikana mies ei minuun pahasti koskenut. tuntui että kaikki meni hyvin vaikka oli synnytyksenjälkeistä masennusta ja kävin psykiatrilla juttelemassa siitä.

äh, on vaikeaa kirjoittaa tätä. niin paljon mitä pitäisi kertoa että tämä tilanne on teille selvempi.

pointti on se, että riitelimme taas. viikko sitten.
päätin että lähden, mutta. en sitten lähtenytkään. tällä kertaa tämä on erilaista.

en antanut anteeksi, olen kovan kuoren sisällä. mies yllätti minut soittamalla omatoimisesti mielenterveyspuolelle. sanoo haluavansa apua, uskon sitä. tämä on ensi kerta kun hän tekee jotain asian suhteen, eikä vain sano että ei enää.
pojan takia haluan yrittää, mutta tuntuu vaan pahalta..

tuntuu että koska jäin kotiin, odotan vain seuraavaa kertaa.
tahdon auttaa miestä mutta onko minusta siihen enää..?

mies ei puhu minulla asioista ja tunteista, minua ahdistaa etten osaa aloittaa kunnolla keskustelua. luulen että se menee sellaiseen ”No jos ei pelkää niin lähde!”-hommaan.

tiedän että kun kerran lyö, aina lyö on yleistä ja uskon siihen nyt itsekin. mutta voiko ihminen muuttua? miten pärjään yksin lapsen kanssa jos lähden?

olisi kiva saada juttuseuraa samassa tilanteessa olevilta, tai jtn kertomuksia..

Käyttäjä Heisku79 kirjoittanut 20.04.2009 klo 06:12

Hei itsellä on vaikea parisuhde narsistimiehen kanssa ja nyt mietin itse että jäädä vaiko lähteä..... asunnon olen jo itselleni katsonut ja lähetin hakemuksen ja nyt odotan vastausta sieltä, mutta tänä aamuna koin jotain omituista mietin sitä että kadunko päätöstäni lähteä parisuhteestamme vain masennukseni takia ja olin valvonut klo 03:00 lähtien ja itkenyt kunnes nykyinen avomieheni heräsi ja otti minut syleilyynsä koska halusi lohduttaa minua, 😭 nyt en ole kovin varma asioista mitä tehdä pitäisikö jäädä vaiko lähteä....