Jäädäkkö vai lähteä?

Jäädäkkö vai lähteä?

Käyttäjä Moogle aloittanut aikaan 12.12.2012 klo 21:38 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Moogle kirjoittanut 12.12.2012 klo 21:38

Ajattelin kirjoittaa tänne jos se vähän helpottaisi.. -Tapasin netissä todella kivan miehen, juttelimme päivittäin, ja parin kuukauden päästä mies pyysi luokseen kylään, suostuin. Minun piti alunperin viipyä viikko. Viikot muuttuivat kuukausiksi ja n. 4 kuukauden yhdessäolon jälkeen muutin virallisesti miehen luo.Muutin pikkuisesta maalaiskylästä noin 500 kilometrin päähän etelään. Aluksi meni hyvin, olin suht iloinen ja pirteä, miehen kanssa meni hyvin, ja ajattelin että sopeudun tänne; löytäsin kavereita ja työnpaikan. Mutta ei niin käynyt. Nyt olen asunut täällä melkein vuoden, ja olen todella masentunut ja ahdistunut, ja minulla on suuri koti-ikävä. Minulla ei ole täällä ystäviä,sukulaisia eikä työpaikkaa. Ja ei tämä parisuhdekkaan oikein kukoista. Mietin että pitäisikö minun pakata kamani ja muuttaa takaisin kotikonnuille, siellä olin onnellinen. Ja pyydän anteeksi sekavaa tekstiäni, minun on vähän vaikea kirjoittaa mitä ajattelen/tunnen.😯🗯️

Käyttäjä ero_kesäk_2006 kirjoittanut 14.12.2012 klo 21:45

Hei sinä! Mikä estää lähtemästä? Kyllä ihminen virheitä voi tehdä ja myös korjata virheensä. Sinun virheesi oli muuttaa etelään. Tee siten kuin sydämesi sanoo, ei
kuulosta kovin hyvältä asiat kohdallasi. Ole rohkea ja lähde takaisin, jos siltä tuntuu. Ethän mitään menetä jos asiasi ovat vielä etelässä niinkuin kerroit. Rohkeutta ja hyviä päätöksiä ☺️❤️

Käyttäjä Hupikko kirjoittanut 15.12.2012 klo 17:59

Harva huomaa että rakkaudellakin on koeaika. Se on se rakastumisvaihe. Kun sitten suhde vakiintuu, eikä kaikki olekaan niin uutta ja hohdokasta. Toinen ei enää olekaan ainoa ihminen mailmassa jota kaipaa. Lomaromanssi on yksi illuusion luojista. Ihmisillä on vapaata, mutta työ kutsuu sen jälkeen.
Ihminen voi rakastua, mutta ei välttämättä kumminkaan rakasta. Tunteet ovat monimutkaiset. Jos vanhalla paikkakunnalla on ystäviä, mene vaikka heidän luokseen viikoksi ja tutki tunteitasi, jos ikävää ei ole, muuta takaisin. Jos taas soittelet miehellesi yhtenään, kannattaa miettiä. Eikä suhde vaadi aina yhdessäasumista.
Nykyisin varsinkin liian nopea yhteenmuutto aiheuttaa monille ongelmia. Sopivaa ei ole päättää yhteenmuutosta, vaan ajautua yhteen, jolloin toinen asunto jää lopulta turhaksi, eikä tarvitse juuri muuttokuormaa tehdä. Järki on tunneperäisissä päätösissä välillä huono neuvonantaja ja välillä toisin päin.

Käyttäjä Moogle kirjoittanut 16.12.2012 klo 18:16

Kiitos vastauksistanne!🙂🌻 Olen kyllä miehelle puhunut siitä että minulla on paha olla täällä ja että minua masentaa, mutta mies ei oikein ole noihin asioihin antanut minulle tukea. Pari kuukautta sitten miehelle sanoin että haluan muuttaa kotipaikkakunnalleni, mutta mies ei halua muuttaa täältä pois. Ja mies sanoi ettei voi pakottaa minua jäämään.Kuitenkin päätin yrittää vielä tänne sopeutumista, mutta se on ollut vaikeaa kun tuo masennus on jo aika paha.. Ja ainoa syy miksi en ole vielä muuttanut takaisin on se että en haluaisi satuttaa miestäni..

Käyttäjä lumienkuli kirjoittanut 24.12.2012 klo 22:18

Minusta kuulostaa siltä että sinun kannattaisi seurata sydäntäsi ja palata 'kotiin' ainakin hetkeksi miettimään missä on hyvä olla. Mietippä että mitä mietit kuolinvuoteella sitten joskus... a) olipa mukava kärsiä 50v kun miehelle tuli ehkä hyvä mieli vai b) kaikkea tuli kokeiltua ja valittua tie jossa olin onnellinen.

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 25.12.2012 klo 09:55

Ei se sille miehellekään ole hyvä asia, jos sinä kärsit siellä. Taakkahan se vain on toiselle.

Tässä nyt näkee senkin selvästi, miten se tyytyväisyyttä tuottava "perusarki" on niin tärkeää ihmisen elämässä. Suhde voi tuoda onnellisuutta, hyvin toimiessaan suhteessa voidaan jakaa ilot ja surut, mutta ei se suhde ole elämässä lainkaan kaikki. Siinä taustalla vaikuttaa niin suuresti ne omat mielenkiinnon kohteet ja miten se arki tosiaan tuo itselle tyydytystä.

Ykkösasia ihmisen elämässä on huolehtia omasta terveydestään. Siitä kun huolehtii, voivat läheisetkin ihmiset iloita kanssasi. Kukaan muu tuskin tulee terveydestäsi huolehtimaan, kuin sinä itse. Ja vaikea on itsestään muillekaan mitään antaa, jos itse voi huonosti. Ole vastuullinen omasta hyvinvoinnistasi.

Elämän ratkaisut eivät aina ole tosiaankaan helppoja, mutta niitä on vain uskallettava tehdä, voidakseen hyvin. On toki eri asia ajautua vaikkapa asumaan jonkun kanssa, kuin tehdä selkeä päätös, että nyt on sen aika. Ratkaisu jokatapuaksessa ja vastuullinen, sekä rohkea ratkaisu. Rohkeutta ja vastuullisuutta myös on tehdä päätöksiä omasta puolestaan, kun tilanne näyttää sille, että tarvetta on muutokseen.

Elämässä on monia kohtia, jolloin on hyvä toimia muutoksen aikaansaamiseksi. Usein meillä on kuitenkin joitakin kummallisia tekosyitä, ettemme näitä muutoksia tee, vaikkakin sitten , jos uskaltaudumme muutokseen olemme useimmiten onnellisia ja helpottuneita. Olen melko vakuuttunut, että nämä syymme, miksi vastustamme muutosta, ovat enimmäkseen pelkoja olla tunteidemme kanssa, elää niitä läpi.

Hyväksykäämme itsemme ja arvostakaamme itseämme 🌻🙂🌻