Itsetunto petetyksi tulon jälkeen
Varmaan kaikilla petetyillä itsetunto kokee kolahduksen kun selviää, että puoliso on pettänyt. Minulla se mureni täysin. Olen yrittänyt kasata itseäni samalla kuin on yritetty päästä tämän kokemuksen yli, mutta nyt tuntuu tuo itsetunnon katoaminen olevan kompastuskivi. Jos minulle ollaan oltu rehellisiä, niin mieheni on viimeksi ollut yhteydessä huoraansi vuosi sitten. Itselläni epäilyksiä tulee, sillä lähes kaksi vuotta hän pystyi kaksoiselämää elämään ennen kun paljastui. Yritän ja yritän uskoa, mutta aika ajoin mieleen tulee, että hän on avioliitossa vain pakon edessä eli lasten takia. Itse hän vakuuttelee muuta, mutta en tiedä. Vielä tänä päivänäkin mieleen tulee että miheheni lähti hakemaan parempaa. Olen tuon huoran nähnyt ja minun silmissä hän ei ole mikään kaunotar, mutta mieheni silmissä kyllä. Ja kieltämättä hän on hyvin mieheni tyylinen, joka poikkeaa itsestäni. Kun mieheni jotain huomauttaa riidan yhteydessä, minulle tulee heti mieleen, että hän jättää lauseen kesken kun mainitsee mitä minun pitäisi tehdä eri tavalla (eli teksisit kuten huorani teki) tai jos en ymmärrä jotain (niin kyllä huorani ymmärsi kaiken mitä tarkoitin).
Minusta vaan tuntuu turhan usein, että kaikki vika on minussa ja mieheni mielestä täydellinen nainen oli tuo huora jonka minä pakoitin jättämään pois hänen elämästään.
Kertokaa ommasta kokemuksesta millä olette saaneet itsestunnon takaisin?
Itse en haluaisi luovuttaa, mutta välillä tuntuu että en pääse tämän yli. En ole vielä päässyt tästä vihastakaan, voi että kun inhoan sitä huoraa, tekisi niin mieli sekoittaa hänen elälmä kuten hän teki minulle eli ajatuksena on yhä kosto on suloinen.
Onkos teistä kukaan tehnyt mitään kostaakseen näille huorille vai oletteko sivistyneesti vaan sulkeneet oven takana?
Tiedän tiedän, että miehenihän se syyllinen on, mutta yhtä syyllisenä minä pidän myös huoraa joka iskemällä iskee miehen, joka on kertonut olevansa naimisissa ja perheellinen.