itsemurhalla uhkailu

itsemurhalla uhkailu

Käyttäjä tiikki aloittanut aikaan 23.07.2013 klo 17:52 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä tiikki kirjoittanut 23.07.2013 klo 17:52

moikka.
Mitä kummaa mun pitäis tehdä, lasten isältä tulee tekstiviestiä jotka viittaa vahvasti itsemurhaan, miten sille voi saada apua? Olen jo pari kk sitten soitellut sille ystävää kotiin jotta sen mieli rauhoittuis, ja auttoi se hetken. Mut tää on itselle vähän liikaa.
Siis voiko sille soittaa lanssin vai poliisin vai kavereita taas läpi.
oon niin lopussa jo itse tän uhkailun kanssa, se on pitäny mua siellä kotona uhkailun alla kymmenisen vuotta, keväällä sitten tein lopun päästiin turvakotiin kuukaudeksi ja kesäkuun alusta asuttu lasten kanssa pois hänen vaikutuspiiristään.
Mut ei tää uhkailu näemmä lopu, ja se että ollako vaan reagoimatta, mut jos se onkin tälläkertaa jos se uhkaus toteutuu? Tää pelon alla eletty elämä näköjään on jättäny jälkensä.

Käyttäjä ElämäänEksynyt kirjoittanut 23.07.2013 klo 20:29

tiikki kirjoitti 23.7.2013 17:52

moikka.
Mitä kummaa mun pitäis tehdä, lasten isältä tulee tekstiviestiä jotka viittaa vahvasti itsemurhaan, miten sille voi saada apua? Olen jo pari kk sitten soitellut sille ystävää kotiin jotta sen mieli rauhoittuis, ja auttoi se hetken. Mut tää on itselle vähän liikaa.
Siis voiko sille soittaa lanssin vai poliisin vai kavereita taas läpi.
oon niin lopussa jo itse tän uhkailun kanssa, se on pitäny mua siellä kotona uhkailun alla kymmenisen vuotta, keväällä sitten tein lopun päästiin turvakotiin kuukaudeksi ja kesäkuun alusta asuttu lasten kanssa pois hänen vaikutuspiiristään.
Mut ei tää uhkailu näemmä lopu, ja se että ollako vaan reagoimatta, mut jos se onkin tälläkertaa jos se uhkaus toteutuu? Tää pelon alla eletty elämä näköjään on jättäny jälkensä.

Hei!

Hienoa, että teit lopun uhkailulle ja muutit pois! Hyvä päätös!!
Tiedän, mitä on elää tuossa pelossa.

Oma ex usein uhkaili itsemurhalla. Pitkään minäkin olin kauhuissani, aivan alistettuna tuon pelon avulla. Elämä oli ahdistavaa. Usein pelkäsin , että saan puhelun, jossa joku kertoo minulle mieheni tappaneen itsensä. Tuo oli kovin uuvuttavaa aikaa.
Tuo pelko piti minut aivan liian kauan tuossa suhteessa.

Se, mikä minun piti hyväksyä todeksi oli, etten minä ole vastuussa kenenkään elämästä. Jokainen tekee omat päätöksenä. Ettei minun elämän tehtäväni ole pitää toista ihmistä elossa. En voi elää toista varten.

Ei sinullakaan ole velvollisuutta pitää ex miestä elossa. JOs hän tappaa itsensä, ei sinulla ole mitään tekemistä sen asian kanssa. VAin hänen itsekkyydellään. Ja hän todennäköisesti jatkaa tuota uhkailuaan, koska saa sillä sinulta huomiota. Yrittää kiristää sinua takaisin. Tuo on mielestäni kovin alhaista ja julmaa kiristää tuollaisella asialla. Pitää toista pelossa vuodesta toiseen.

Tässä kohtaa sinulla on oikeus olla itsekäs. Älä lähde enää mukaan tuohon peliin mitä hän on jo niin kauan pitänyt. Sinulla on lapsia, jotka tarvitsevat äidin, joka voi hyvin ja on onnellinen. Keskitä voimavarasi itseesi ja lapsiisi!!!

Tiedän, että on helpommin sanottu kuin tehty.

Viimeisimmän uhkauksen jälkeen laitoin ex:lle viestin, että jos tapat itsesi, niin sitten tapat. Minä en voi siihen vaikuttaa. Se on sinun oma päätös. Etten minä voi enää elää koko ajan peläten mitä teet itsellesi. Että sinulla on oma vastuu elämästäsi, ei minula. Ettet voi enää kiristää minua.

Ex ei tappanut itseään ja voi hyvin nykyään. Tarina olisi voinut päättyä toisinkin, mutta otin sen riskin. En siltikään olisi valinnut toisin. En minä voinut elää vaan siksi, että hän mahdollisesti ehkä saattaisi tappaa itsensä.

Toivon sinulle voimia ja jaksamista. Rohkeutta ottaa etäisyyttä ja hyväksyä, ettet sinä ole vastuussa hänestä! Keskitä voimasi itseesi ja lapsiisi! Se on tärkeää!