Isäni pettää äitiäni
Aikalailla otsikko jo kertoo, mistä tässä viestissä on kyse, vaikka se on aika kärjistetty. Asia on äärimmäisen arka minulle, enkä ole pystynyt puhumaan siitä edes läheisten ystävieni kanssa. En ole koskaan hakenut apua ulkopuolisilta ja tästä kirjoittaminen tuntuu siksi vaikealta, mutta yritän parhaani.
Sain muutama kuukausi sitten tietää, että isäni etsii seuraa netistä. Näin itse hänen tietokoneellaan työpöydällä linkin nettideittipalstalle. Perheessäni ei ole koskaan puhuttu arkaluontoisista asioista ja epäkohdista (esimerkiksi isäni alkoholismista ja sen vaikutuksista erityisesti veljeeni ja äitiini). Ja näin en koskaan sanonut hänelle mitään tekemästäni löydöstä. En kertonut myöskään äidilleni, koska pelkään sen satuttavan häntä liikaa.
Noin pari viikkoa sitten huomasin isäni facebook profiilista, että hän oli saanut uuden ystävän suurinpiirtein samanikäisestä sinkkunaisesta. Nainen oli minulle täysin vieras, eikä kukaan muukaan läheisistämme tuntenut häntä (eli ei ollut kenenkään kaverina). Isäni viihtyy paljon tietokoneella ja on käynyt usein siinä kaupungissa, missä kyseinen nainen asuu viettäen siellä koko päivän. Kaikkein kamalinta tilanteessa on se, että äitini ei tiedä näistä asioista mitään, mutta minä tiedän..
Voi olla että kuvittelen asioita ja olen vainoharhainen, mutta tilanne on saanut minut niin ahdistuneeksi, että se vaikuttaa jo nukkumiseeni. Näen kamalia unia ja vietän unettomia öitä miettien asiaa. Isäni on aiheuttanut paljon tuskaa elämässäni, mutta rakastan silti häntä paljon ja hän on antanut myös paljon hyvää elämääni. Olen miettinyt päässäni satoja kertoja kuinka ottaisin asian puheeksi ensiksi hänen kanssaan, mutta se tuntuu lähes mahdottomalta käytännössä. Eniten pelkään äitini puolesta. Hänellä on muutenkin huono itsetunto..
Olisiko kenelläkän samanlaisia kokemuksia tai neuvoja? Kiitos mielenkiinnostanne.