Isä on muuttunut agressiiviseksi
Olen 16 vuotta & tyttö. Menneisyydessä äitini on ollut agressiivinen ja pahoinpidellyt minua ja siskojani. Lisäksi henkinen väkivalta oli fyysistäkin pahempaa. Äiti sai lääkehoitoa ja nykyään hän on okei. Isä on aina ollut minulle tosi tärkeä ja pidimme yhtä yli äidin vaikean ajan. Olen isän kanssa ollut aina todella läheinen ja olen jakanut hänen kanssaan kaiken. Häneen pystyi surun tullessa luottamaan. Nyt asiat ovat muuttuneet.
Isällä on korkea verenpaine, ja joutui lopettamaan masennuslääkkeensä sen takia. Hän meinasi kuolla niihin. Lopetuksen jälkeen hän on voinut fyysisesti paremmin, mutta hänestä on tullut pelottava, etäinen ja aggressiivinen. Hän yleensä on aina halunnut keskustella asioista, mutta nykyään hän huutaa ja kiroilee. Ennen meillä oli korkea moraali kiroilun suhteen, nyt isä huutaa vittua kaikille, jopa minulle. Järkytyin pahasti kun hän huusi päin naamaani että olen todella vittumainen ja paska tytär. Niin kovaakin, että korviin sattui. En ole koskaan kuullut häneltä vastaavaa.
Hän huutaa äidille usein ”vitun ämmä”, ”turpa kiinni”, tai ”ole vittu hiljaa”. Hän paiskii ovia ja uhkailee itsemurhalla tai kotoa lähtemisellä. Pelkään häntä nykyään ja en uskalla puhua hänelle peläten seurauksia.
Hän on alkanut halveeraamaan masennustani. Hän huutaa minulle koska joutuu käymään puhumassa psykologini kanssa olostani. Jos kerron hänelle että oloni on huono, hän huutaa ja halveksii minua. Yleensä sanoo että hän voi paljon huonommin joten olen säälittävä että valitan. Enää en saa kommentoida asioita mitkä kotona on vialla. Isäni on muuttunut todella kylmäksi. Hän ei anna minun koskaan kertoa tunteistani koska hänen tunteensa ovat kuullemma tärkeimpiä. Pahinta oli, kun hän sai kuulla itsemurhayrityksestäni ja sanoi, että ei usko että koskaan teen sitä. Hän sanoi sen oudon ilkkuvalla tavalla. Perään hän sanoi, että minussa on jotain vialla, koska olen niin vajaa päästäni.
Olen alkanut vihaamaan isää. En enää uskalla sanoa mitään, koska hän on niin epävakaa. Hän sai juuri unelmiensa työn, mitä odotti yli 7 vuotta. Tuin häntä siinä ja hän sanoi, että hän alkaisi nauttia elämästään kun saa sen työn. Nyt hän valittaa työstänsäkin.
Hän haukkuu meitä lapsia paljon (10v sisko, 12v veli) ja on myös alkanut juomaan. Ennen humalassa hän oli rauhallinen, nykyään todella agressiivinen ja huutaa huutamistaan. Juuri äsken hän huoritteli äidin ja huusi tälle niin että äiti meni itkien toiseen huoneeseen. Isä juoksi perään ja heitteli tavaroita ja huusi lisää. Lisäksi huusi niin kovaa että me lspsetkin kuulimme. ”akka on vittumainen ja kakarat on vittumaisia, tapan itteni nii kaikki on hyvin. Kakaratkin on sellasia ongelmia!”. Itken huoneessani enkä enää jaksa. Nyt voin sanoa että en rakasta häntä enää yhtään.
kaikki ihmiset ovat pettäneet minut lopulta. Isä ei koskaan, luotin häneen hirveästi. Nyt hänkin petti minut. Hänestä on tullut hirviö. Vihaan häntä. Haluan pois 😭
😭