Ihastuminen parisuhteessa ja huono omatunto
Olen seurustellut joitakin kuukausia ja todella rakastunut poikaystävääni. Mulla on kuitenkin huono omatunto siitä että ihastuin yhteen mieheen jo ennen kuin tutustuin poikaystävääni enkä ole päässyt tästä tunteesta yli. Meidän välille ei koskaan ehtinyt tulla mitään ja vaikka nyt joku tilaisuus tulisikin niin en aio missään tapauksessa pettää. Kyse on siis ”vain” ihastuksesta joka perustuu lähinnä ulkonäköön ja siihen vähään mitä häntä muuten tunnen. Kai sekin jotenkin viehättää että tiedän hänen myös pitävän musta.
Ongelma siis on että vaikken vaihtaisi poikaystävääni ihastukseen enkä haaveile pettämisestä tms. niin mua hävettää olla millään tavalla kiinnostunut toisesta miehestä ja tunnen olevani tosi huono ihminen. Vaikka tiedän että se menee ajan myötä ohi koska on paljon pinnallisempaa kuin tunteeni poikaystävääni kohtaan. En tiedä pitäisikö mun puhua tästä poikaystäväni kanssa vai ei. Ihastus on kuitenkin meidän yhteinen tuttu ja musta tuntuu nyt jo vähän kiusalliselta olla porukalla yhdessä, niin kertominen voisi toisaalta pahentaa asiaa.
Mitä mieltä?