Hyvää joulunaikaa teille kaikille!

Hyvää joulunaikaa teille kaikille!

Käyttäjä jokujossakin aloittanut aikaan 10.12.2008 klo 17:12 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 10.12.2008 klo 17:12

Hei te kaikki lukijat ja raapustelijat!

Toivotan teille rauhaisaa joulunaikaa! Olette erityisesti mielessäni te, jotka menneisyyteni tavoin pelkäätte tulevia pyhiä, ja mitä ne tuovat tullessaan. Teitä jotka pelkäätte niiden tuovan pelkkää riitaa ja väkivaltaa koteihinne. Teitä jotka elätte pelon kanssa käsi kädessä. Toivon teille rohkeutta ja voimaa etsiä itsellenne toisenlainen elämä. Voimaa etsiä keinoja päästä pelkonne herraksi ja uudenlaiseen parempaan itsenne arvoiseen elämään.

Haluaisin myös kiittää tukinetin henkilöstöä siitä, että jaksatte ylläpitää näitä sivuja meille siipirikoille! Tämä on jo toinen joulu, kun olen mukana sulkakynäni kanssa ja olen hirveän iloinen siitä, että tällainen mahdollisuus avautui silloin, kun en ollut saanut vielä muuta todellista apua ongelmiini. Tämä oli se pelastusrengas, johon tarrauduin epätoivossani, kun en vielä nähnyt mitään mahdollisuutta selvitä ongelmavyyhdestäni ulos. Tämä oli minulle henkireikä, kun tuntui, ettei pääkoppani enää selviä yhtenä kappaleena enkä ollut löytänyt tukea mistään. Silloin kun en vielä uskaltanut kertoa lähimmilleni kuinka pahalle minusta oikeasti tuntuikaan ja kuinka päin seiniä elämäni oli mennyt.

Nyt on kulunut nelisen vuotta siitä, kun elämänhallintani alkoi karata käsistäni ja nyt alan kokea löytäneeni jalat alleni uudelleen. Ei kaikki kipu ja tuska ole käsitelty eikä hävinnyt, mutta olen löytänyt voimavarani takaisin. Ja sehän se kaikkein eniten oli hukassa. Niiden avulla on ihan toista pötkiä taas eteenpäin.

Voimia teille kaikille ja luvatkaa itsellenne, kuten minä lupasin silloisen työkaverini kanssa, että ensi vuosi ei tule olemaan samanlainen kuin tämä. Ja sen lupauksen pidin itselleni. Tein silloin sen itsemurhalta näyttäneen suuren hypyn tuntemattomaan ja tempauduin irti itselleni tuhoisasta elämästä. Ensi silmäyksellä tuhoisin seurauksin, jos materiaalista ympäristöä tarkkailee. Mutta sen hypyn ansiosta olen saamassa itsekunnioitukseni takaisin. Nyt voin taas hymyillä itselleni ja tulevaisuudelle. Olen saanut luottamuksen elämän kantaviin siipiin takaisin. Epäilyt eivät ole enää jatkuva seuralainen, joten tämä kaikki on ollut todella vaivan arvoista! Lupaa siis itsellesi, että ensi vuonna annat itsellesi luvan olla onnellinen – vain sinä voit sen estää itseltäsi, ja sinä voit myös keksiä, kuinka se mahdollistuu!!!

Hyvää loppuvuotta
t. jokujossakin 🙂🌻

Käyttäjä kirjoittanut 12.12.2008 klo 13:18

Kiitos samoin sulle jokujossain.

Minä pidän joulusta, tästä joulusta varsikin koska se on mun ukkini ja mun itseni viimeinen joulu. Ukki jo syksyllä kuoli, mulle jäi sellainen mielikuvitusystävä. Josta luovun joulun jälkeen vaikka se mulle ilmestysi en sille enää mitään puhu.
Ukkini piti joulusta, kai. en sitä kovin montaa vuotta edes tuntenut, sain sen adoptiosta. Enkä minä edes muista jouluja kun se eli, koska surin äidin kuolemaa.

Aattelin vaan, kun se keskellä kesää sanoi, että kohta on joulu, että piti se joulusta. Enkä se tarkotti, että kohta on juhannus mutta ei muistanut oikeaa sanaa. Olkoon miten oli, olen sille kuitenkin organisoinut joulujen joulua. Aika helppoa, koska vaan kaiken kuvittelen, en mitään oikeasti tee. Kerron mielikuvitusystävälle kuinka paistoin pipareita, pesin ikkunat, moppasin katon jne. Sellaista vanhaa hyvää joulua joista olen tarinoita lukenut. Aattona haemme mielikuvitusystävän kanssa mielikuvituskuusen.

On mulla normaali jouluakin vanhempieni luona. varmaan taas itkemme kaikkia kuolleita, viemme haudoille kynttilöitä. Seuraava jouluna toivon että mullakin on hauta.

Hyvää Joulua kaikille.