Hyvä vai huono suhde ?

Hyvä vai huono suhde ?

Käyttäjä Mari93 aloittanut aikaan 15.05.2014 klo 19:41 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä Mari93 kirjoittanut 15.05.2014 klo 19:41

Hei !

Kuvitellaan tilanne jossa seurustelet itseäsi vanhemman henkilön kanssa. Hän on kaikin puolin huomaavainen. Ruoka valmiina kun tulet töistä kotiin. Piristää sinua kun olet kipeä. Viettää mieluiten vapaa päivänsä sinun kanssasi vaikka lenkkeilen tai vaan kotona ollen.
On valmis näkemään vaivaa ja yrittämään kaikkensa parisuhteen eteen että se toimisi.Ja on kiinnostunut siitä mitä sinulle kuuluu. Ei ikinä ole vihainen tai hauku.
Eikö kuulosta ihan hyvältä ?

Toinen puoli.
Hiljainen. Kertoo itsestään jotain asioita lapsuudesta ja menneisyydestä hieman takellellen. Hän kertoo myös asioita jotka kuulostavat mielenkiintoiselta yms. mutta jotka ajan mittaan alkavat kuulostaa keksityiltä tarinoilta. Kertomukset muistuttavat elokuvien kohtauksia ja hän on aina ehtinyt jo tehdä tai kokea asian josta kerrot tai puhut.
Hänelle sattuu onnettomuuksia joiden takia on milloinkin tikkejä mustelmia tms. Mutta hän ei suostu näyttämään niitä. Sen jälkeen kun tikit on poistettu haavasta tai tikeistä ei ole jälkeäkään.
Kysyin asiasta ja vastaus oli: Aijjaa sehän on hyvä jossei näy mitään enää.
Sairauksia joista ei ole lääkärin todisteita tai lääkityksiä tai ei halua näyttää niitä… voisin jatkaa listaa loputtomiin.
Ainoa mileen tuleva asia on patologinen valehtelu. Hän ei hae sillä mitään varsinaista hyötyä kuten rahaa , kotia tms. koska emme asu yhdessä ja molemmilla on ok tulot joilla pärjää.

Hän sanoo rakastavansa minua ja on muuten ihanin ihminen mitä tiedän mutta luottamuspula ja puhumisen vaikeus rasittavat suhdetta enkä tiedä kauanko jaksan tätä enää… en tiedä mitä tehdä..

toivoisin mielipiteitä ja kokemuksia miten selvitty vastaavasta.. ? Kiitos jo etukäteen..

Käyttäjä Eveny kirjoittanut 18.05.2014 klo 12:32

Kuulostaa omituiselle. Joskus se vain on niinkin, että tietyt asiat suhteessa nousevat niin mittaviksi, ettei enää itse halua jatkaa suhdetta.

Minusta on tärkeää tiedostaa vapaaehtoisuus. Itse ajattelen, että suhteen pitää tuntua enimmäkseen hyvälle. Perusasioiden tulee olla kunnossa. Luottamus on yksi niistä tärkeimmistä. Sitten on tietysti aikoja, jolloin on haasteellisempaa ja kaikki tuntuu liian arkiselle jne.

Itse tapasin ihmisen, joka kertoi valehdelleensa treffeillä ikänsä. En koskaan lähtisi sellaisen ihmisen kanssa suhteeseen. Minusta tuossa esimerkiksi ollaan jo ihan arvokysymyksissä. Miksi hakata päätään seinään?