Huono päivä

Huono päivä

Käyttäjä MOR62 aloittanut aikaan 19.03.2007 klo 12:28 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
Käyttäjä MOR62 kirjoittanut 19.03.2007 klo 12:28

Hei, En tiedä mikä minun tänään on, ei vaan mikään huvita ja olen uupunut. Pe-La yön olin töissä, 6v poikani meni tukiperheeseen yöksi, koska näin on nyt päätetty, isän alkohooliongelman takia. Sain vain nukuttua 4 tuntia, kun tulin kotiin. Illalla haettiin poika kotiin, käytiin saunassa, syötiin pitsaa ja kaikki oli ok, paitsi mieheni hieman taas joi, mutta oikeastaan se ei vaivanut minua. Su mies kävi lenkillä ja kävi isänsä luona, enkä paljon nähnytkään häntä. Poikamme kävi ylikieroksia koko päivän, eikä paljon totellut. Mieheni otti taas kuppia ennen kun tuli nukkumaan, vaikka arki oli edessä. poika heräsi yöllä ja valvotti minua hetken. Nyt minulla on vp ja olen yksin. Sain jotenkin tiskit hoidettu ja pyykit koneeseen, sekä imuroitu on, mutta jostain syystä tänään olen vain allapäin ja kaikki tuntuu niin raskaalta.😑❓

Käyttäjä jokujossakin kirjoittanut 22.03.2007 klo 12:24

Hei,

En tiedä, kuinka paljon miehesi juomisongelmat elämäänne sotkevat, kaiketi kuitenkin jossakin määrin, kun olette päätyneet tukiperheratkaisuun. Ymmärrän hyvin, ettei sellaisessa elämäntilanteessa tunnu hyvältä silloinkaan, kun kaikki on mukamas näennäisesti hyvin ja ollaan yhdessä. Ne peikot kummittelevat silti nurkissa. En tiedä sitäkään, kuinka paljon tilanne on jo syönyt voimiasi, mutta yritä voimiesi mukaan pitää huolta itsestäsi ja omasta jaksamisestasi. Se on sinulle ensiarvoisen tärkeää. Tee asioita ja tapaa ihmisiä, jotka antavat sinulle lisää voimia. Jos jaksat, yritä huolehtia myös lapsenne jaksamisesta, hänelle isän juomisongelma on vaikea paikka. Jos toisista huolehtiminen menee yli voimiesi, jätä se toisten huoleksi kunnes olet vahvempi.

Jos teillä on tukiperhe, oletan, että olette myös hakeneet ulkopuolista apua vaikeuksiinne. Tärkeintä on, ettet jättäydy yksin ongelmiesi kanssa, yksin näitten päänsärkyjen kanssa ei kukaan jaksa. Emme ole robotteja, jotka pystyvät ihmeisiin vaikka ylitämmekin rajamme tiukan paikan tullen. Hyvä että olet selvinnyt jo tänne asti tunteitasi purkamaan. On helpottavaa, kun huomaa, ettei ole mikään kummajainen auringon alla. Meitä alkoholistin kanssa eläneitä/eläviä kun on joka junaan.

Tsemppiä 🙂🌻