Huono itsetunto…

Huono itsetunto...

KÀyttÀjÀ -santra- aloittanut aikaan 15.11.2007 klo 00:40 kohteessa Parisuhde, koti ja perhe
KÀyttÀjÀ -santra- kirjoittanut 15.11.2007 klo 00:40

Hei🙂

TĂ€mĂ€ on varmaan loppuun palanut aihe.. Mutta jos joku pystyisi ketomaan miten siitĂ€ voisi pÀÀstĂ€ eroon olisin ikuisesti kiitollisuuden velassa…

Nuorempana seurustelin 3v ja olin vuoden siitÀ kihloissa kyseisen ihmisen kanssa. HÀn petti minua koko ajan, mutta uskoin aina selitykset, enkÀ uskonut ysÀviÀni.. Joita ei enÀÀ liiemmin ole. No suhde sitten lopulta pÀÀttyi kun löysin poikaystÀvÀni sÀngystÀmme veljeni tyttöystÀvÀn kanssa.. Onneksi tajusin edes silloin heittÀÀ tyypin pihalle ja pois elÀmÀstÀni. Sen jÀlkeen minulla on ollut lyhyitÀ suhteita jotka ovat pÀÀttyneet sairaaseen mustasukkaisuuteen ja pelkoon lÀhes mistÀ tahansa.. En luota keneekÀÀn!!
Olinkin nyt vuosia sinkkuna ja hain lohtua yhdenillan jutuista.. Nyt olen löytÀnyt ihanan miehen ja olemme seurustelleet 10kk ja asumme yhdessÀ. Mutta sairas mustasukkaisuus ja pelko alkaa taas nousta pintaan. Olemmekin nyt vÀhÀn ajan sisÀllÀ riidelleet paljon. PÀÀasiassa riidat johtuu siitÀ etten luota. Ja pÀÀssÀni pyörii mitÀ sairaampia asioita ja pelkoja mitÀ hÀn muka on tenhyt tai tulee tekemÀÀn. HÀn kehuu paljon ulkonÀköÀni, vartaloani ja kaikke minussa.. Ja kohtelee tosi hyvin, mihin en ole tottunut.. Mutta minÀ nÀen peilissÀ vain ruman, lihavan, pieni rintaisen ihmisen jota kukaa ei voi rakastaa.. MitÀ minÀ teen etten pilaa tÀtÀkin suhdetta??

Olipa sekavaa tekstiĂ€.. Asiaa olisi niin paljon…😑❓

KÀyttÀjÀ IlosilmÀ surullisena kirjoittanut 15.11.2007 klo 12:58

Hei Santra!

Tuohon ei taida muu auttaa kuin itselleen sen hokeminen ettÀ kyseessÀ on nyt eri ihminen. Tosin itse olen vÀhÀ jÀÀvi sanomaan kun itse olen samassa tilanteessa etten vain osaa luottaa enÀÀ ettÀ mieheni naiskaverit olisivat vain kavereita kuten hÀn kovasti vÀittÀÀ ja nÀyttÀÀ. JÀrkeni sen uskoo mutta sydÀmeni epÀilee.

Mutta mutta... niin, sekin on ratkaisu ettĂ€ huomaisit sinussa sen hyvĂ€n puolen. Miksei sinua kukaan voisi rakastaa? Mikset voisi olla jollekin koko maailma? Varmasti olet hyvĂ€sydĂ€minen ja -luonteinen ja kaunis ihminen. Mikset siis voisi olla hĂ€nelle se upein ja kaunein nainen? Toki se on vaikeaa jos ei ole kuullut juurikaan kehuja ennen. Itse olen kuullut todella useaan otteeseen ja minulle se lienee helpompaa uskoa miestĂ€ni kun hĂ€n sanoo ettĂ€ ainutlaatuisempaa ja upeampaa sekĂ€ niin jumalattoman kaunista naista ei toista voi maa pÀÀllÀÀn kantaa. Mutta mikset sinĂ€kin ajattelisi itsestĂ€si niin? Hoe itsellesi ettĂ€ olet ainutlaatuinen juuri omana itsenĂ€si. Ja rintojen koko todellakaan ei ole verrannollinen kauneuden kanssa, toistan: EI TODELLAKAAN! Todella isot rinnat jotka aiheuttavat jo niskakipujakin, nekin ovat kauniit. Aivan pienet rinnat: nekin ovat todella kauniit!! Ei pidĂ€ ajatella ettĂ€ kĂ€teen sopivat ja sopivan isot olisivat ne kauniit, se ei mene niin. Makujakin on niin erilaisia. Rintasi ovat juuri tĂ€ydelliset omalle miehellesi, ja sehĂ€n on pÀÀasia. Olet ainutlaatuisen kaunis juuri sellaisena kuin olet. Miehesi nĂ€kee sinussa sen kaiken kauneuden, mitĂ€ hĂ€n sanookin sinulle. Usko pois, sinĂ€ OLET KAUNISđŸ™‚đŸŒ»

Mutta onhan nuo kinkkisiÀ juttuja, kun ei vain tahdo olla enÀÀ luottoa, kun on kerran pettynyt niin pahasti. Mutta siltikin, tÀmÀ nykyinen miehesi ei ole niin tehnyt eikÀ hÀn ole niin julma kuin aikaisempi kumppanisi. Se tulisi vain takoa pÀÀhÀsi. HÀn ei ansaitse epÀilyjÀsi, sillÀ hÀn on ollut hyvÀ ja uskollinen sinua kohtaan. Sama on minulla, minunkin tulisi se takoa pÀÀhÀni, ettÀ luota nyt kun mitÀÀn pelÀttÀvÀÀ ei enÀÀ ole eikÀ tarvitse enÀÀ olla varuillaan milloin kaikki paha lyödÀÀn kasvoille taas(eli aiemmassa suhteessani siis oli aihetta olla luottamatta mutta nyt ei olisi). NYT niin EI tule kÀymÀÀn.

Tuetaan toinen toistamme! 🙂 Jaksamisia sinulle Santra! LöydĂ€t vielĂ€ sisĂ€isen rauhasi ajan tehdessĂ€ tehtĂ€vĂ€nsĂ€ ja silloin viimeistÀÀn uskot ettĂ€ nyt tilanteesi on erilainen, olet suhteessa eri ihmisen kanssa. EI kaikki miehet ole pettĂ€jiĂ€, USEIMMAT ovat hyvĂ€sydĂ€misiĂ€ ja uskollisia. TsemppiĂ€ sinullekin! Koitetaan jaksaa kumpikin luottaa kumppanimme sanaan omasta tĂ€rkeydestĂ€mme ja omasta ainutlaatuisuudestamme😉🙂👍

KÀyttÀjÀ -santra- kirjoittanut 16.11.2007 klo 00:34

IlosilmÀ surullisena

Kiitos paljon vastauksestasi🙂

Lukiessani tekstiÀsi tuli hyvÀ mieli, joku ymmÀrtÀÀ ja vaivautui vielÀ kirjoittamaan pitkÀn ja kannustavan viestin.

SehÀn siinÀ on ettÀ jÀrki sanoo ettei ole mitÀÀn pelÀttÀvÀÀ, mutta tunteet myllertÀÀ sekavana. VÀlillÀ on tosi hyvÀ olla ja vÀlillÀ pienikin asia laukaisee kamalan ahdistuksen ja pelon josta on tosi vaikea pÀÀstÀ pois.
Minunkin mieheni sanoo ettÀ olen maailman tÀydellisin nainen(kehunut kaikkea minussa..) ja ettei tiedÀ mitÀ teikisi jos menettÀisi minut. Kehuista tulee hyvÀ mieli. Mutta sitten taas tulee hetkiÀ jolloin epÀilen ettÀ hÀn vaan sanoo ettÀ minulle tulisi hyvÀ mieli ja niin edelleen..

Teksti jÀÀ nyt nĂ€in lyhyeksi ja keskityin vain itseeni.. Olen tosi vĂ€syny eilisen panikoinnin takia, en nukkunut juuri viime yönĂ€, nĂ€in vain painajaisia.. Ja tĂ€nÀÀn olin koko pĂ€ivĂ€n töissĂ€.. Kiitos piristĂ€vĂ€n viestisi luulen saavani nukuttua tĂ€nĂ€ yönĂ€đŸ™‚

Kiitos vielĂ€ kerran ja toivottavasti vaihdamme ajatuksia myös jatkossađŸ™‚đŸŒ»đŸ™‚

KÀyttÀjÀ IlosilmÀ surullisena kirjoittanut 16.11.2007 klo 13:20

Juu kyllĂ€ se kannattaa antaa sen jĂ€rjen olla joskus se dominoivampi osapuoli ratkaisuja tehdessĂ€ ja oman kĂ€yttĂ€ytymisen ohjaajana.. SillĂ€ mehĂ€n olemme vain ihan hassuja kun emme usko kuinka upeat miehet meillĂ€ on ja kuinka he pitĂ€vĂ€t ja rakastavat meitĂ€ juuri sellaisina kuin olemme 🙂 PitÀÀ vain uskoa ja luottaa, ainakin kovasti yrittÀÀ 🙂 Mieheni on siitĂ€ hyvĂ€ ettĂ€ hĂ€n yrittÀÀ aina ymmĂ€rtÀÀ ettĂ€ olen kokenut aiemmin pettymyksiĂ€, niin epĂ€ilyĂ€ni hĂ€n ei enÀÀ ota henkilökohtaisesti kuten alussa. Mutta erosimme noin viikoksi ja hĂ€n oli todella huonona tuolloin, jatkoimme taas ja nyt suhteemme on vahvempi kuin koskaanđŸ˜‹đŸ™‚đŸŒ»

Ei pidĂ€ antaa tunteiden pilata aina kaikkea, joskus pian huomaa ettĂ€ toinen ei enÀÀ jaksakaan alituista epĂ€ilyĂ€.. mutta ehkĂ€ sinulla aikaa myöten luotto kasvaa â˜ș kerro miehellesi tuntemuksista, siitĂ€ ettĂ€ jĂ€rki luottaa hĂ€neen tĂ€ysin mutta tunteet eivĂ€t kun olet saanut kokea mitĂ€ olet. Uskoisin hĂ€nen ymmĂ€rtĂ€vĂ€n. Ja olet varmasti se unelmien tyttö hĂ€nelle kuten hĂ€n sanookin, sinua hĂ€n ei haluaisi koskaan menettÀÀ đŸ™‚đŸ‘đŸ™‚đŸŒ» Jaksamisia taas, lĂ€hden tĂ€stĂ€ tsuk tsuk junalla miesystĂ€vĂ€ni luoâ˜ș

KÀyttÀjÀ jonna kirjoittanut 29.11.2007 klo 23:46

Hei,

Kuulostipa tutulta! YmmÀrrÀn tÀysin mitÀ tarkoitat, kamppailen samojen asioiden ja tuntemusten kanssa itsekin. Jostain syystÀ nykyÀÀn kuitenkin vÀhemmissÀ mÀÀrin. Avainasia on mielestÀni juuri se, ettÀ hyvÀksyy sen tosiasian, ettÀ juuri minulle voi tapahtua hyviÀkin asioita, juuri minÀ voin olla onnellinen ilman uhkia ja taka-ajatuksia.

NÀmÀ miehet, jotka niin mahtavasti osaavat viedÀ naisten itsetunnon, ovat oikeasti pahoja ja uskon, ettÀ paha saa palkkansa. Me kaikki olemme ansainneet onnen, emme ole tehneet mitÀÀn vÀÀrÀÀ, ajattelemme ensimmÀiseksi hyvÀÀ kaikista ihmisistÀ. Mutta kuinkas kÀykÀÀn rakkauselÀmÀmme kanssa... Turpiin tulee ensin, mutta sitten on mahdolisuus löytÀÀ se aito onni ja rakkaus. TÀmÀ on jokin kummallinen elÀmÀn koulu, joka pitÀÀ kÀydÀ lÀpi. En vielÀ tiedÀ miksi....

YritÀn kuitenkin epÀillÀ nykyistÀ maailman ihaninta miestÀni mahdollisimman vÀhÀn ja luottaa hÀneen mahdollisimman paljon. Mieheni sanoo aina, ettÀ hÀn ei pelaa. Jos jostain syystÀ hÀn ei enÀÀ halua olla kanssani, hÀn kertoo sen minulle, ennenkuin menee pettÀmÀÀn. TÀhÀn on uskottava. TÀmÀ ihminen haluaa olla kanssani. Miksi se on joskus niin vaikeata uskoa ja luottaa toiseen ihmiseen...?