Huono itsetunto ja mustasukkaisuus
Onko täällä ihmisiä, jotka ovat selättäneet lähes sairaalloisen mustasukkaisuuden ja siihen liittyvät itsetunto-ongelmat? Onko se edes mahdollista?
Kirjoitin tänne noin 6kk sitten siitä, kuinka minua stressaa avomieheni tuleva ulkomaanmatka. Nyt kun mies on ollut pari päivää pois, tuossa upeassa rantakohteessa kaveriporukalla, jossa kaikki hänen ”äijäkaverinsa” ovat sinkkuja, tuntuu että sekoan. Miksi hänen ystäviensä sinkkuus vaikuttaa pahaan olooni?
En pysty miettimään mitään muuta, hyvä että edes hengittämään. Kurkkuani kuristaa ja minulla on niin tukala olo. Tätä pitäisi kestää vielä toista viikkoa. Olen suunnitellut ajalle kaikkea kivaa tekemistä, mutta tiedän että mitä vain teen niin en voi olla ajattelematta miestäni ulkomailla ja sitä, mitä hän tekee.
Luotan mieheeni täysin, sillä hän on ihana ja rakastava eikä lainkaan ”pettäjätyyppiä”. Minua ei siis pelota että hän pettäisi. Minua ahdistaa vain ja ainoastaan kauniit, eksoottiset ulkomaalaiset naiset ketä hän näkee rannalla ja esimeriksi baareissa. Minua kuvottaa ajatus siitä, että hän juttelisi/katselisi muita naisia. Muiden naisten kanssa keskustelu ulkomailla tai suomessakaan ei ole missään nimessä kiellettyä, tiedän sen. Silti kaikki ajatukset pyörivät päässäni. Eilen oloni kävi fyysisestikin niin tukalaksi, että oksensin. Minulla tuli niin huono olo siitä, kun ajattelin hänet katselemassa muita upeita naisia ystäviensä kanssa.
Olen lainannut kirjallisuutta ja käynyt terapiassa mutta mikään ei tunnu auttavan. Onko tähän mitään parannuskeinoa? Onko minulla muuta vaihtoehtoa kun erota elämäni rakkaudesta ja ihanimmasta miehestä, oman huonon oloni takia? Tämä tunne on sietämätön. Anteeksi suuri avautuminen, mutta tuntuu että tukehdun ja jonnekin on saatava nämä asiat ulos. Paha oloni on suuri ja vaikeasti selitettävissä, etten tiedä ymmärsikö kukaan. Sellaiset ihmiset jotka ovat myös kärsineet samasta ongelmasta ymmärtävät varmasti.